Volvo ile Starbucks arasında Amerika merkezli olarak hayata geçirilen ortaklık, önümüzdeki süreçte örneklerini daha sıkça göreceğimiz dinamikler üzerine kuruluyor.
Elektrikli otomobillerle birlikte, kullanıcıların bataryalarını şarj etme ihtiyaçlarına paralel olarak yeni bir pazarın oluşacağına dair detaylara sık sık yazılarımızda yer veriyoruz. Kısa veya uzun şarj süreleri fark etmeksizin duraklama sırasında araç sahiplerinin kahve vb. içeceklerle birlikte atıştırmalıklara olan eğilimi daha önce bir araya gelmemiş markaları ortak paydada buluşturuyor. Özellikle son 1 yıllık süreçte daha fazla görmeye başladığımız bu örnekler arasında Volvo ile Starbucks da dahil oldu. İkilinin Amerika merkezli olarak gerçekleştirilen işbirliği kapsamında, ilk aşamada belirli Starbucks noktalarında hızlı şarj noktaları konumlandırılacak.
Altyapı inşa süreci ChargePoint tarafından gerçekleştirileceği açıklanan birliktelikte şimdilik 15 farklı bölgede konumlanan kahve dükkanının belirlendiği bilgisi paylaşıldı. Bu 15 farklı noktada toplamda 60 adedi bulacak Volvo logolu şarj istasyonu, araç sahipleri için kullanılabilir olacak. Yaz dönemiyle birlikte ilk örnekleriyle sokaklarda görülmeye başlanacak olan istasyonların rotası ise 2.200 kilometrelik bir alanı içerisine alıyor. Denver’dan başlayıp Starbucks’ın genel merkezi konumunda olan Seattle arasındaki şubelerde konumlanacak olan bu özel istasyonlardan yüzde 20’den yüzde 80 batarya doluluk seviyesine yaklaşık 40 dakikada erişmek mümkün olacak. Planlama kapsamında Volvo’nun 150-200 kilometre aralığında bir şarj noktasını aktif faaliyete geçirme arzusu da dikkat çekiyor.