Volvo, ilk kez 2002 yılında Detroit Motor Show’da sergilediği orta sınıf lüks crossover SUV modelinin yeni versiyonunu görücüye çıkardı. Ekim ayında yapılacak Paris Otomobil Fuarı öncesi tanıtılan otomobil, ölçeklenebilir ürün mimarisi (SPA) modüler şasi teknolojisi ile üretilen kendi sınıfındaki ilk otomobil olma özelliğine sahip.
Bu şasinin kullanılıyor oluşu hem otomobilin ağırlığını azaltıyor hem de sürüş keyfini artırıyor. Yeniden tasarlanmış koltuklarla kullanıcıların karşısına çıkmaya hazırlanan otomobil, yedi kişilik oturma kapasitesi sunuyor. İki dizel, iki benzin ve hibrit olmak üzere beş farklı motor seçeneğine sahip olan otomobilde Volvo’nun yeni dört silindirli Drive-E aktarma organları bulunuyor. Çift turbolu dizel motor D5, 225 beygir ve 470 Nm tork; kompresörlü turbo motor T6 ise 320 beygir güç ve 400 Nm tork üretiyor.
Her iki motorda da 8 ileri otomatik şanzıman mevcut. Çift motorlu T8 hibrit modelinde yer alan 2 litre dört silindirli Drive-E motoru 80 beygir; benzin motoru ise 400 beygir ve 640 Nm tork üretiyor. Tam olarak şarj edildiğinde sadece elektrik motoru 40 kilometrelik bir menzil sunuyor. Opsiyonel olarak sunulan 19 hoparlör 1.400 watt Bowers & Wilkins sistemiyle kaliteli bir ses deneyimi vadeden XC90, hava soğutmalı subwoofer’ı da bünyesinde barındırıyor. 12,3 inç dijital gösterge paneli, otomatik fren kapasiteli geliştirilmiş City Safety – Şehirde Güvenlik Sistemi, şerit değiştirme uyarısı ve park pilot asistanı gibi özelliklere sahip olan otomobilin satış fiyatı henüz belli değil. Yeni Volvo XC90, 2015’in başında satışa sunulacak.