Volvo P1800 Cyan; bir efsanenin “anka kuşu” projesi
Son dönemin en başarılı projelerinden birisi olarak radarımıza takılan Volvo P1800 Cyan, Polestar rengiyle fazlasıyla etkileyici görünüyor.
Otomobil dünyasında güvenlik alanında attığı imzalarıyla kullanıcıların akıllarında yer edinen Volvo’nun tarihi performans odaklı bir o kadar özel modellere ev sahipliği yapıyor. Bu modeller arasında özellikle birkaçı var ki, bugün hala bazılarımız için birer arzu nesnesi. 50’li yılların sonunda geliştirme süreci başlatılan ve 1961’de üretim formuyla piyasaya sunulan P1800 de bahsettiğimiz bu özel parçalar arasında. Gövde yapısı ve tasarımıyla beklentileri aşan GT tipi model kendi içerisinde de ayrı bir yerde konumlandıran Volvo, Binek Otomobil Şampiyonu Cyan Racing ile bir araya gelerek ilgi çekici bir projeye imza attı. Modelin 60. yılını kutlayan Volvo P1800 Cyan projesi, İsveçli üreticinin Polestar rengiyle donatıldı.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Volvo P1800 Cyan projesi rakamsal verileriyle de iştah kabartıyor
Tanıtımı gerçekleştirilen projeyi sadece restorasyon olarak nitelemek, detaylarına bakıldığında pek de mümkün değil. Standart versiyonun sürüş dinamiklerini bambaşka bir noktaya taşıyacak süspansiyon ve direksiyon sistemi burada dikkatimizi çeken ilk parçalar arasında. Araç için tamamen özel olarak geliştirilen bu parçalar sayesinde 60’lı yıllarda piyasaya sürülen bir otomobilin günümüzün bağımsız süspansiyon teknolojisiyle donatıldığına şahit oluyoruz. Aracın kaputunun altında da güncel yarış modellerinde kullanılan 2.0 litrelik makineye yer veriliyor. S60 Polestar SC1’de kullanılan bu motor normal standartlarda 250 beygirlik güç ve 350 Nm tork üretiyor. Cyan ekibinin dokunuşuyla birlikte ise dört silindir mimarili bu motorun P1800’de 420 beygir güç ve 455 Nm tork seviyesine çıkarıldığını görüyoruz. Şanzıman ayağında da yine özel üretim 5 kademeli manuel şanzımandan faydalanılıyor.