Volvo XC40 günümüz itibarıyla ülkemizde 2.0 litrelik dizel ve 1,5 litrelik benzinli motor ile satın alınabiliyor. Bu seçenekler arasından yaklaşık 800 kilometre boyunca bize eşlik edense, dört tekerlekten çekiş sistemiyle desteklenen 2.0 litrelik dizel ünite oldu. 190 beygir güç ve 400 Nm tork üreten bu D4 kodlu bu motorla birlikte 150 beygir güç ve 320 Nm tork üreten ikinci bir dizel seçenek de kullanıcıların tercih edebilecekleri arasında. Volvo’nun 8 ileri değerli otomatik şanzımanla kombin ettiği motorun sürüş karakteri, torkun alt devirlerden itibaren verilmesinden ötürü oldukça tatminkar. Bu karakterin en fazla hissedildiği yer de arazi koşullarındaki sürüşler. Volvo XC40’ın arazi konusunda vadettiği sürüş dinamikleri bu sayede bizi fazlasıyla mutlu etti. Elektronik olarak güç dağıtımından sorumlu olan 4×4 sisteminin işleyişi de sürüş modları arasında yer alan “off-road” ile uyumlu bir birliktelik sergiliyor. Süspansiyonların da bu bağlamda başarılı bir sönümleme karakteri ortaya koyduğunu ayrıca belirtmeden geçmeyelim. İşin “şehirli” yani asfalt dinamikleri kısmında da konfordan taviz vermeyen bir XC40 performansı elde ediliyor.