Elektrikli Volvo XC40 Recharge üretimi başladı; işte bilmeniz gerekenler
Sipariş sürecinde büyük ilgi gören Volvo XC40 Recharge, bu yıl içerisinde ilk sahipleriyle buluşmak için üretim bandına çıkıyor.
Tanıtımı EKim 2019’da gerçekleştirilen Volvo XC40 Recharge için asfalta çıkış süreci başlıyor. Gelecekte üretilecek tam elektrikli Volvo’ların ilki olma özelliği taşıyan model aynı zamanda şirketin 2025 yılına kadar otomobil başına CO2 ayak izini yüzde 40 azaltma hedefine doğru atılmış önemli bir adımı temsil ediyor. Aradan geçen süreçte XC40 Recharge için çok güçlü bir talep gördüğünü açıklayan marka, bu takvim yılında üretilmesi planlanan her aracın şimdiden satıldığını da özellikle dile getirdi. İlk üretilen otomobillerin bu ay Avrupa’da teslim edilmesi planlanıyor.
Volvo XC40 Recharge üretimi ve özelliklerinden detaylar
Ghent fabrikasında, müşterilerin kullanacağı otomobiller üretilmeden önce, üretim öncesi otomobillerin üretildiği bir hazırlık dönemi yaşanıyor. Üretilen her yeni model için standart bir prosedür olan bu süreç ile üretim akışının optimize edilmesi ve üretilen her otomobilin birinci sınıf kalitede olmasının sağlanması amaçlanıyor. İlgili tüm personel, elektrikli otomobilleri güvenli bir şekilde üretme konusunda kapsamlı bir eğitim alıyor. En çok satan XC40 SUV’un tamamen elektrikli bir versiyonu olan ve “Avrupa’da Yılın Otomobili” ödülünü kazanan ilk Volvo olan XC40 Recharge, Volvo Cars’ın Geely Grup ile ortak geliştirdiği Kompakt Modüler Mimarisi (CMA) üzerinde üretiliyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Dört tekerlekten çekişli XC40 Recharge, tamamen dolu bataryasıyla 400 km’nin üzerinde bir menzil sunuyor. Pil, hızlı şarj sistemiyle yaklaşık 40 dakikada yüzde 80 düzeyinde şarj edilebiliyor. Ön ve arka aksta konumlandırılan iki elektrik motorunun bir araya gelmesiyle de ortaya 408 beygir gibi spor otomobilleri aratmayacak bir değer çıkıyor. Modelin ön bölümünde içten yanmalı bir ünite olmamasından ötürü yaklaşık 30 litre ek bagaj hacmi de kullanıcıları bekliyor olacak. Bu durum XC40 Recharge’in ön yapısının tamamen yeniden tasarlanmasını da beraberinde getiriyor. Piller, otomobilin gövde yapısının ortasına yerleştirilmiş bir güvenlik kafesi ile korunuyor. Pillerin otomobilin zeminine yerleştirilmesi, aracın ağırlık merkezini alçaltarak devrilmelere karşı daha iyi bir koruma sağlıyor. Volvo, 2025 yılında küresel satışlarının yüzde 50’sinin tamamen elektrikli otomobillerden geri kalanının ise hibrit modellerden olmasını hedefliyor.