Volvo, çözüm ortağı olarak şarj firması Plugsurfing’i seçti. Böylelikle Avrupa’daki tam elektrikli modellerin sürücüleri 200 binden fazla şarj noktasına kolayca erişebilecek.
Tüm ürün gamında hibritleşme hamlesi yapan ve ilk tamamen elektrikli modelini XC40 Recharge ile yapan Volvo, şimdi de şarj ağı hamlesiyle karşımızda. Plugsurfing ile anlaşan İsveçli üretici, elektrikli otomobil sürücülerinin sık karşılaştıkları, şarj noktalarına yetersiz erişim sorunlarını Avrupa merkezli olarak ortadan kaldırıyor. Avrupa’nın en büyük ve hızla büyüyen şarj ağlarından birine sahip olan Plugsurfing ile yapılan bu anlaşma, sürücülerin elektrikli Volvo’larını Avrupa’da nerede ikâmet ettiklerinden bağımsız olarak kolayca şarj etmelerini sağlıyor ve birçok farklı ülkede abonelik yapma ihtiyacını ortadan kaldırıyor.
Volvo elektrik hamlesine hız kesmeden devam edecek
Avrupa’daki her tam elektrikli Recharge modelinde yer alacak olan bir Plugsurfing hesabı, kıtadaki çok sayıda yerel şarj ağına erişim sağlayarak elektrikli otomobillere sorunsuz bir sınır ötesi seyahat sağlıyor. Plugsurfing platformu, daha sonraki bir aşamada eklenebilecek olan şarjla ilgili diğer yeni ve heyecan verici hizmetler için de olanaklar sunuyor. Müşteriler otomobillerini, 38 Avrupa ülkesindeki 200 binin üzerindeki desteklenen şarj noktasından temassız bir şarj kartı veya akıllı telefon uygulamasıyla şarj edebiliyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Tüm ücretlendirmeler ve ödemeler aylık olarak gerçekleştirilirken, Plugsurfing hizmeti kullanmak için aboneliği zorunlu kılmıyor. Araç sahipleri şarj noktalarını Plugsurfing uygulaması veya Android tabanlı bir bilgi-eğlence sistemi aracılığıyla lokasyona, gerçek zamanlı kullanılabilirliğe ve şarj hızına göre filtreleyebiliyor. Uygulama ayrıca her şarj noktası için fiyat bilgisi gösteriyor, böylelikle kolay ve şeffaf bir işlem yapma imkânı sağlanıyor. Volvo bu hizmeti yılın sonlarında elektrikli XC40 Recharge P8 teslimatlarının ardından sunmaya başlayacak. Şirket önümüzdeki yıllarda tam elektrikli modeller sunmaya devam edecek. 2025 yılına kadar küresel satış hacminin yüzde 50’sinin tam elektrikli otomobillerden ve geri kalanının hibritlerden oluşmasını hedefliyor.