Performans departmanı Polestar’ı başlı başına bir marka haline getiren Volvo, hayata geçirdiği “M” departmanında geleceğe yatırım yapacak.
“Elektrik gücü” ve “Teknoloji“… Geleceğe yön verme planıyla şekillenmeye devam eden bu iki parça uzun bir süredir aynı rota izinde yollarına devam ediyor. Küresel dünyanın hızla eğilimini artırdığı ikili haliyle çok daha fazla gündemimizi işgal eder hale geldi. Kelimenin tam anlamıyla “göbeği birlikte kesilen” kriterler, kullanıcı deneyimlerine olan etkisiyse yerleşmiş alışkanlıkları değiştirme konusunda hiç de azımsanmayacak seviyelerde seyrediyor. Nesnelerin internetinin de artık evlerin içerisine hakim olacağına dair kesinlik, oluşmakta olan bu ekosisteme ayak uydurabilmek adına markaların ayrı departmanlar oluşturmasına vesile oluyor. Önümüzdeki üç yıllık süre içerisinde ilk elektrikli otomobilleriyle yollarda olmaya başlayacak olan Volvo da bahsetmeye çalıştığımız bu oluşumlara dahil olan son üretici olarak listeye eklendi. Bunun için “M” adını verdiği özel bir departman kurduğunu duyuran İsveçli marka, kullanıcılarına son teknolojiyi en hızlı iletmek konusunda yere sağlam basmak istiyor.
Aslında söz konusu otomobil ve “M” harfi olduğunda aklımıza ister istemez ilk olarak BMW‘nin ikonik performans departmanı geliyor. Volvo’nun kendisi için belirlediği bu harfi teknoloji ve mobilite servisleri odaklı olarak kullanması “M”yi dünyanın en hızlı harfiyle birlikte en teknolojik harfi de yapabilir. Oluşumu henüz tamamlanan departmanın yetki alanlarını şimdilik tam olarak bilmiyoruz. Volvo’nun şu aşamada belirttiği nokta ise; araç paylaşım sistemleri, çevrimiçi bakım ve servis hizmetleri gibi bölümlerin öncelikli olduğunu gösteriyor. İlk olarak İsveç ve Amerika’da başlatılacak pilot program kapsamında işleyişiyle ilgili net detaylarını öğrenebileceğimiz “M” departmanının ismini bundan sonraki süreçte gerçekleştirilecek lansmanlarda duymaya da hazır olmakta fayda var.