Yakın dönemde ilk duyurusu yapılan şarj ağı bugün itibarıyla resmi adıyla ve kullanılacak ilk ülkeleriyle karşımızda.
Yaklaşık bir yıl öncesinde ilk resmi duyurusu yapılan VW, Daimler, Ford ve BMW‘nin ortak şarj ağı inşa projesi bugün somut adımlarla hız kazanıyor. Avrupa otoyollarında bağımsız hızlı şarj noktalarını oluşturmak adına imzalanan ortaklıkta, AC (Alternatif akım) ve DC (Doğru akım) yapıları CCS (Combined Charging System) isimli bir sistemde bir araya getiriliyor. 350 kW‘a kadar şarj desteğiyle heyecan yaratan bu yapının bugün itibarıyla adı Ionity olarak açıklandı ve kullanılacak ilk ülkeler kendisini gösterdi. Plana göre ilk aşamanın tamamlanması için önümüzde yaklaşık iki yıl var.
Geçtiğimiz yıldan bugüne kadar 20 tanesi tamamlanan istasyonlarla ilgili ilk hedef 2020 yılı itibarıyla 400 istasyonun tamamen kullanıma hazır hale getirilmesi. Kısa vadeli plan kapsamında bu yıl sonuna kadar 50 istasyonu tamamlamayı ön gören konsorsiyum, bunları ilk olarak Almanya, Norveç ve Avusturya‘da hizmete açacak. Her istasyon arasında 120 kilometrelik bir mesafe üzerine kurulan plana dilerlerse diğer üreticiler de katılabilecek. Projenin ilerleme aşamalarıyla ilgili açıklamalarda bulunan yetkililer “Odak noktamız en kalabalık Avrupa ülkelerinin metropol alanları arasındaki ana hatlar üzerinde. Süreç kademeli olarak devam ederek tüm Avrupa ülkelerini içerisine alacak bir ağ haline gelecektir.” diyerek önümüzdeki yıl da en az 50 istasyonun tamamlanacağını ifade etti. Tesla’nın halihazırda sunduğu hızlı şarj teknolojisinden yaklaşık iki kat daha hızlı olan teknolojinin Türkiye’ye yakın vadede gelmesi şimdilik zor gibi gözüküyor.