Dünyanın en popüler anlık mesajlaşma uygulaması WhatsApp, herkesi ilgilendiren kötü bir haberle gündemde. Maalesef beklenen reklam gelişmesi gerçek oluyor.
Sosyal medya devi Facebook‘un sahini olduğu WhatsApp, uzun yıllardır ücretsiz olarak kullanılıyor. Bilindiği kadarıyla bu durum gelecekte de böyle devam edecek. Ancak bu sefer platform içerisinde reklamlar da olacak. Resmi olarak açıklandığı kadarıyla reklamlar “Durum” bölümü içerisinde yer alacak. Instagram Hikayeleri’nin benzeri diyebileceğimiz bu bölüm, paylaştığınız içerikleri 24 saat içerisinde siliyor. Konu hakkında bir açıklama yapan şirketin üst düzey isimlerinden Chris Daniels, “Durum bölümü şirket için birincil para kazanma seçeneği ve aynı zamanda işletmelerin insanlara ulaşması için bir fırsat olacak” diyor. Reklamlar elbette kullanıcılar tarafıdan çok sevilmiyor. Ancak sürecin çok fazla kullanılmayan “Durum” bölümü içerisine geliyor olması güzel duruyor. Bazı şirketler reklamları direkt olarak konuşma penceresinin içerisine alabiliyor.
Geçtiğimiz ay duyduğumuz kadarıyla uygulama iOS tarafında Face ID ve Touch ID desteği kazanıyor. Aktif olarak test edilen bu altyapıda kişiler, uygulamayı Touch ID parmak izi sistemi ya da Face ID üç boyutlu yüz tanıma sistemiyle kilitleyebiliyor. WhatsApp görüşmelerini güvenlik altına almak isteyenler için güzel duran destek, halen tam olarak ne zaman kullanıma çıkacak bilinmiyor. Bu desteği özellikle Touch ID için vermekte çok geç kalan firma, süreci Android tarafına da getirmek için de çalışıyor.
Apple’ın en yeni modellerinden Mac Mini