WhatsApp, yeni özellikler geliştirmeye devam ediyor. Bu sefer Hindistan merkezli duyurulan bir alışveriş altyapısı ses getirdi.
Meta CEO’su Mark Zuckerberg tarafından duyurulduğu kadarıyla Hindistan’daki bazı WhatsApp kullanıcıları, JioMart ile kurulan ortaklık çerçevesinde artık baştan sona uygulama içinde geçen bir alışveriş deneyimi elde edebiliyor. Bu altyapıda tüm alışveriş süreci ödeme dahil olmak üzere kolaylıkla sohbet penceresi içerisinde halledilebiliyor. Kişilerin farklı ürünleri bir arada satın alabilmesi için bir sepet altyapısı da geliştiren firma, bu altyapıyı ileride başka ülkelerde de aktif edebilir. WhatsApp’ın Hindistan merkezli olarak sunduğu başka faydalı imkanlar da var. Örneğin ülkede kullanıcılar birbirlerine direkt olarak WhatsApp üzerinden para gönderip alabiliyor.
WhatsApp için bundan önce başka bir özellik ses getirmişti. Uygulamada çok fazla kullanılmayan bir “durum” altyapısı yer alıyor. Firma bu kendi hikâye formatını için şöyle tanımlıyor: “Durum özelliği; metin, fotoğraf, video veya GIF’lerden oluşan ve 24 saat sonra kaybolan güncellemeler paylaşmanıza olanak tanır. Kişilerinize durum güncellemesi gönderebilmeniz ve onların durum güncellemelerini alabilmeniz için her iki tarafın da birbirinin telefon numaralarını telefon rehberlerine kaydetmiş olmaları gerekir.”
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
İşte bu özellik için yeni bir altyapı geliştiren şirket, yakında durum paylaşımlarının direkt olarak “sohbet” bölümünden görülebilmesine imkân tanıyacak. Yani yakında durum’lara bakmak için özel durum menüsüne gidilmesine gerek kalmayacak. Paylaşılan durum’lar sohbet bölümündeki kişi fotoğrafları üzerinden hızlıca görülebilecek.