WhatsApp, “işletme hesabı” devrini başlatıyor

19 Ocak 2018 10:30

Sadece bir mesajlaşma platformundan daha fazlası olmayı amaçlayan WhatsApp başta Instagram mağazaları olmak üzere küçük işletmeler için de iletişim kaynağı. Bu sebeple işletmeler için yeni versiyon kullanıma sunuldu.

Popüler mesajlaşma uygulaması, bir yandan kullanıcılar arasındaki iletişimi sağlarken diğer yandan da küçük işletmelerin müşterilerle arasındaki bağı kuruyor. Türkiye’de de sayısı yadsınamayacak kadar fazla olan çevrim içi pek çok işletme iletişim için WhatsApp kullanıyor. Bu sebeple geliştirilen WhatsApp Business, işletmeciler için deneyimi artıracak yeni özellikleri beraberinde getiriyor. Tüketiciler için de daha güvenli alışverişin kapılarını aralıyor. Uygulama şimdilik ücretsiz olarak sunulmuş durumda. Ancak ileride bazı özellikleri açabilmeniz için çeşitli ücretlendirmelerin yapılabileceği de söyleniyor. Uygulamanın şimdilik sadece Android kullanıcıları için indirilmeye sunulduğunu ekleyelim.

WhatsApp iş profili oluşturmak

Platformun bu yeni uygulamasını sıradan kullanıcıların indirmesine gerek yok. İşletmeler ise indirip kendi iş profillerini oluşturabilir. Bu profil aracılığıyla kullanıcılara e-posta, mağaza adresi ya da internet sitesi gibi bilgiler sağlayabilirsiniz. Mesajlaşma özellikleri de elbette daha gelişmiş. Hızlı cevaplar verebilir, selamlama mesajları oluşturabilirsiniz. Mesajlaşma istatistiklerinizi de görebileceğiniz yeni uygulama aynı zamanda tarayıcı üzerinden de giriş yapmanızı mümkün kılıyor. Hesabınız iş hesabı olduğu için bunu diğer kullanıcılar da görebiliyor. Zamanla bazı işletmeler “onaylı hesap” da olabilir. Bu sayede kullanıcılar daha güvenli alışveriş yapabilir.

Özellik şimdilik Endonezya, İtalya, Meksika, İngiltere ve Amerika’da kullanıma sunulmuş durumda. Ancak yapılan resmi açıklamaya göre önümüzdeki haftalarda tüm kullanıcılar için indirilmeye sunulacak.

Paylaş