Popüler anlık mesajlaşma platformu WhatsApp yeni dönem için fazlasıyla kararlı görünüyor. Firmadan çok ses getiren konuda yeni açıklama var.
WhatsApp yeni gizlilik politikası nedeniyle bir kez daha gündemde. Firmayı yeniden gündeme getiren ise yaptığı yeni açıklama oldu. Bir süre için ertelediği politikadan vazgeçmeyen firmanın çok fazla yanlış bilginin ve yanlış anlamanın olduğunu iddia ettiği süreç hakkındaki yeni söylemleri şöyle:
”Bugün, WhatsApp kullanıcılarının hizmet koşullarımızı ve gizlilik ilkemizi incelemelerine yönelik güncel planlarımızı paylaşıyoruz. Daha önce bu güncelleme hakkında çok fazla sayıda yanlış bilgiyle karşılaştık ve tüm yanlış anlaşılmaları gidermek için yoğun bir şekilde çalışmaya devam ediyoruz.
WhatsApp’ta işletmelerle sohbet etmenin veya işletmelerden alışveriş yapmanın yeni yöntemlerinisunduğumuzu ve bu yöntemlerin tamamen isteğe bağlı olduğunu hatırlatmak istiyoruz. Kişisel mesajlar her zaman uçtan uca şifrelidir. Bu sayede WhatsApp kişisel mesajlarınızı okuyamaz ve dinleyemez.
Bu konuda neyi daha iyi yapabileceğimiz üzerine derinlemesine düşündük. Herkesin, geçmişten bu yana uçtan uca şifrelemeyi savunduğumuzu bilmesini ve kullanıcıların gizliliğini ve güvenliğini koruma konusundaki kararlılığımızdan emin olmasını istiyoruz. Bu doğrultuda, değerlerimizi ve güncellemelerimizi doğrudan WhatsApp’ta paylaşmak için artık Durum özelliğimizi kullanıyoruz. İlerleyen günlerde sesimizi daha net bir şekilde duyurmak için çok daha fazlasını yapacağız.
Önümüzdeki haftalarda, WhatsApp’ta güncellemeyle ilgili daha fazla bilgi içeren bir uyarı mesajı yayınlayacağız. Kullanıcılar bu bilgileri kendilerine uygun bir zamanda okuyabilecekler. Ayrıca bize ulaşan endişelere yanıt vermek için bu sayfaya daha fazla bilgi ekledik. Son olarak, WhatsApp’ı kullanmaya devam edebilmeleri için bu güncellemeleri inceleyip kabul etmelerini kullanıcılara hatırlatmaya başlayacağız.
Kullanıcıların WhatsApp’ı ücretsiz olarak nasıl sunabildiğimizi bilmelerinin de önemli olduğunu düşünüyoruz. Her gün milyonlarca kullanıcı, telefon etmekten ya da e-posta göndermekten daha kolay olduğu için işletmelerle WhatsApp üzerinden sohbet ediyor. Kullanıcılarımızdan değil, WhatsApp’ta müşteri hizmetleri sunan işletmelerden ücret alıyoruz. İşletmeler, bazı alışveriş özelliklerini kullanmak ve farklı uygulamalar arasında envanterlerini yönetebilmek için Facebook’la çalışmayı tercih edebilirler. Kullanıcıların işletmelerle iletişim kurmak isteyip istemediklerine karar verebilmeleri için, doğrudan WhatsApp’ta daha fazla bilgi sunuyoruz.
Bu süre zarfında, bazı kullanıcıların sunulan özellikleri görmek amacıyla diğer uygulamaları deneyebileceğini anlıyoruz. Bazı rakiplerimiz kullanıcıların mesajlarını göremediklerini öne sürdüler. Bir uygulama uçtan uca şifreleme özelliği sunmuyorsa varsayılan olarak mesajlarınızı okuyabilir. Bazı uygulamalarsa WhatsApp’tan bile daha az bilgiye ulaşabilmeleri nedeniyle daha iyi olduklarını iddia ediyorlar. WhatsApp, güvenilir ve güvenli bir hizmet sunabilmek için, bazı sınırlı sayıda verilere erişim sağlayabiliyor. Kullanıcıların da mesajlaşma hizmetlerinde bu özellikleri aradıklarına inanıyoruz. Kararlarımızı daha özenli ve dikkatle inceleyerek almaya gayret ediyoruz ve bu sorumlulukları daha fazla değil, daha az bilgiyle yerine getirmenin yeni yollarını geliştirmeye devam edeceğiz.
Endişelere yanıt vermemize yardımcı olan herkese sonsuz teşekkürlerimizi sunuyoruz. Her zamanki gibi tüm soruları yanıtlamaya hazırız. 2021 yılına yönelik çalışmalarımızı sürdürüyoruz ve önümüzdeki hafta ve aylarda başka yenilikleri de sizinle paylaşmayı heyecanla bekliyoruz.”
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
WhatsApp için Facebook özelinde hangi veriler paylaşılıyor?
Firma kendi yaptığı açıklamada “Diğer Facebook Şirketleri ile paylaştığımız bilgiler arasında hesap kayıt bilgileriniz (örneğin, telefon numaranız), işlem verileri, hizmetle ilgili bilgiler, Hizmetlerimizi kullanırken (işletmeler dahil) diğer kişilerle etkileşim kurma şeklinizle ilgili bilgiler, mobil cihaz bilgileriniz ve IP adresiniz bulunmaktadır.” açıklamasını yapıyor.
“Facebook şirketlerinin bir parçası olan WhatsApp, diğer Facebook şirketlerinden bilgi alır ve bu şirketlerle bilgi paylaşımında bulunur. Hizmetlerimizin ve Facebook Şirketi Ürünleri dahil bu şirketlerin sunduğu olanakların yürütülmesi, sunulması, iyileştirilmesi, anlaşılması, özelleştirilmesi, desteklenmesi ve pazarlanması amacıyla bu şirketlerden aldığımız bilgileri kullanabiliriz ve bu şirketler de bizim onlarla paylaştığımız bilgileri kullanabilirler. Bu amaçlar şunları içerir:
- -Altyapının ve dağıtım sistemlerinin iyileştirilmesine yardımcı olmak,
- -Hizmetlerimizin veya onların hizmetlerinin nasıl kullanıldığını anlamak,
- -Facebook Şirketi Ürünleri genelinde emniyeti, güvenliği ve bütünlüğü artırmak; örneğin sistemleri güvence altına almak ve spam, tehditler, kötüye kullanım veya ihlal faaliyetleriyle mücadele etmek,
- -Onların hizmetlerini ve sizin bunları kullanma deneyiminizi iyileştirmek, örneğin sizin için önerilerde bulunmak (ör. arkadaşlar, grup bağlantıları veya ilginç içeriklerle ilgili öneriler), özellikleri ve içeriği kişiselleştirmek, satın alımları ve işlemleri tamamlamanıza yardımcı olmak ve Facebook Şirketi Ürünleri genelinde ilgili teklifler ve reklamlar göstermek ve
- -WhatsApp deneyimlerinizi diğer Facebook Şirketi Ürünleri ile birleştirmenizi sağlayan entegrasyonlar sağlamak. Örneğin, WhatsApp’ta satın aldıklarınız için ödeme yapmak üzere Facebook Pay hesabınızı bağlamanıza imkan vermek veya WhatsApp hesabınızı bağlayarak arkadaşlarınızla Portal gibi diğer Facebook Şirketi Ürünleri üzerinden sohbet etmenize olanak sağlamak.”