Dünyanın en büyük sanal topluluklarından birine sahip olan Windows Live Messenger 10. yaşını kutluyor. Tam 330 milyon kullanıcısı ile Çin ve Hindistan’dan sonra dünyanın üçüncü büyük nüfusuna sahip olan Windows Live Messenger, Türkiye’de ise 29 milyon kullanıcıya sahip ve bu rakam Brezilya’dan sonra dünyanın en büyük ikinci Windows Live Messenger topluluğu demek oluyor. 10. yılında Türkiye de dahil 59 ülkede ve 36 dilde en çok kullanılan anlık mesajlaşma yazılımı olarak hizmet veren Windows Live Messenger, reklam ve pazarlama açısında da önemli bir platform olduğunu ortaya koyuyor. 5 Eylül 2000’de 1 milyonuncu kullanıcısına erişen, 1 Eylül 2005’te ise 20 milyon canlı bağlantı rekoru kıran Windows Live Messenger, artık her gün 40 milyon canlı bağlantı gerçekleştirebiliyor.
“WINDOWS LIVE MESSENGER, MERKEZİ BİR BAĞLANTI NOKTASI”
Windows Live Messenger’ın 10. yılıyla ilgili olarak konuşan Microsoft Tüketici ve İnternet Hizmetleri Genel Müdürü Ebru Çapa, konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Bugün Türkiye’de 29 milyon kişiyle, Brezilya’dan sonra dünyanın en büyük ikinci Live Messenger topluluğuna sahibiz. Yaptığımız araştırmalar bize Windows Live Messenger kullanıcılarının dünyaya açık, gezmeyi, alışverişi seven, yeniliklere açık ve trendleri takip eden bir kesim olduğunu gösterdi. Windows Live Messenger, 10. yılında artık herkes için sadece bir iletişim ve paylaşım yazılımı olmanın çok ötesinde merkezi bir bağlantı noktası olarak da önemli bir işlev üstleniyor. Windows Live Messenger kullanıcıları, Live yazılım ve hizmetlerinin zengin olanaklarından yararlanarak içeriklerini oluşturup birbirleriyle paylaşabildiği gibi geniş bir arkadaş ağı üzerinden sosyal etkinliklerini sürdürebiliyorlar.”
RAKAMLARLA WINDOWS LIVE MESSENGER
- Katılımcıların % 85’i Windows Live Messenger’i hemen her gün açtıklarını ifade ederken, %34’ü beş yıldan fazla bir süredir Live Messenger kullandığını söylüyor. 3 yıldan daha uzun bir süre Live Messenger kullananların oranı % 61’in üzerine çıkıyor. Her dört Windows Live Messenger kullanıcısından biri Windows Live Messenger’a bağlanmak için cep telefonunu kullanıyor.
- Yaklaşık % 45’i metropollerde yaşayan Windows Live Messenger araştırmasına katılanlar, çağdaş Türk insanının da bir profilini çiziyor. Kariyer odaklı, dış görünümüne önem veren, yeniliklere açık ve müzikle ilgilenen bu kesim, yaşamdan ne istediklerini bilen, kararlı insanlar olarak öne çıkıyor.
- Windows Live Messenger araştırmasına yanıt verenlerin %34’ü, “Kariyerimde en üst noktaya ulaşmak isterim,” derken, “Sadece para kazanmak için değil, kariyerim için çalışıyorum,” diyenlerin oranı ise % 23’ü buluyor. Her 100 Live Messenger kullanıcısından 23’ü hareketli ve değişim dolu bir yaşam beklentisi içinde olduğunu ifade ederken, “Sıradışı tatilleri severim,” diyenlerin oranı da % 14’ü buluyor.
- Yanıt veren Windows Live Messenger kullanıcılarının önemli bir bölümü %57 oranı ile giyim ve iyi görünme konusundaki duyarlılıklarını araştırmaya yansıttı. Katılımcıların %23’ü iyi giyimli görünmenin kendileri için önemli olduğunu ifade ederken, %13’ü belirli bir stil anlayışına sahip olduğunu iddia ediyor. Live Messenger kullanıcısının %21’i ise giyim alışverişi yapmaktan hoşlanıyor.
- Windows Live Messenger’ın 29 milyon kullanıcısının %62’si erkek ağırlıklı olmakla birlikte özellikle son yıllarda kadın kullanıcıların oranı da %38 ile hızla artış gösteriyor. Kullanıcıların %60’ı 24 yaşın altında. 40 yaş üzeri Live Messenger kullanıcıları, bu topluluğun %8’ini oluşturuyor. Araştırma Türkiye’de artık belli bir yaşın üstündeki insanların da internet’ten uzak kalamadığını ortaya koyuyor. 65 yaş üzeri kesimin Live Messenger nüfusu içinde ufak da olsa (%1) bir paya sahip olduğu görülüyor.