ZAMAN UYUŞMASI
Her oyunda olduğu gibi yine William Blazkowicz’i yönetiyoruz oyunda. Gerçek dünyada geçen 22 senelik fark oyuna da yansıyor. Çünkü o dönemin FPS anlayışı ile günümüzde durum çok farklı. Bu türün mekanikleri, işleyişi, hikaye aktarımı, süresi vb. pek çok unsur zamanla bambaşka bir yapıya büründü. O dönemin şartlarına göre yaratılmış bir karakterin günümüz mekaniklerinde eğreti durup durmayacağı merak konusuydu tabii ki. Neyse ki yapımcı firma hem senaryoda hem de oyun içeriğinde verdiği kararlarla bu sorunun üzerinden gelmeyi başarmış.
Oyuna ilk olarak 1946 yılında başlıyoruz. Sürprizleri çok fazla bozmadan değinmek gerekirse, Blazkowicz yine Nazilere karşı bir saldırı düzenliyor ancak bu kez başarısız oluyor. Gelişen olaylar sonucunda bir patlama yaşanıyor ve kafasına saplanan bir şarapnel parçasıyla suyun dibini boyluyor. Bir balıkçı tarafından kurtarılsa da durum onun için iyi görünmüyor çünkü bitkisel hayata giriyor. Polonya’da bir akıl hastanesine yatırılan Blazkowicz, tam 14 yıl boyunca bitkisel hayatta kalıyor. Kendisi bu süreçte hiçlik içinde bir hayat yaşarken, Almanya ise İkinci Dünya Savaşını kazanarak dünyaya hükmetmeye başlıyor. Her yerde rejimin baskısı hissediliyor ve Naziler tüm insanlığa kök söktürüyor. 1946’da bile gelişmiş bir teknolojiye sahip olan Almanlar, geçen bu 16 yılda gelişimini sürdürüyor ve çok ileri noktalara ulaşıyor. Artık sokaklarda dev Mecha savaşçılar ve robot köpekler devriye geziyor ki baskıcı rejimin en temel koruyucuları da onlar oluyor. 1960’da ise Naziler kahramanımızın bulunduğu akıl hastanesini kapatmak istiyor ve baskına geliyor. 14 yıl boyunca onun her şeyiyle ilgilenen ve sürekli yanında olan hemşire Anya’nın saldırıya uğradığını gören Blazkowicz, uzun süreli uykusundan uyanarak tekrar hayata dönüyor. Bu noktadan sonra dünyanın geldiği durumu ve Nazilerin mutlak suretle engellenmesi gerektiğini gören kahramanımız, baskı rejimi altında da olsa yaşamlarını sürdüren direnişçilere ulaşarak göreve atlamış oluyor.
Hikaye, inandırıcı olmayan parçalar barındırsa da Wolfenstein’ın derdi hiçbir zaman bu olmadı zaten. Alternatif bir zaman dilimi hikayesi olduğundan, bu tarz ilginçlikler barındırması çok da absürt değil. Aksine, geçmişten günümüze taşınmış bir karakteri yönetiyor olmamız nedeniyle oldukça tutarlı. Nasıl ki FPS türü değiştiyse, oyunun geçtiği dünya da değişmiş durumda ancak Blazkowicz aynı Blazkowicz. Hala tek derdi Nazileri öldürmek ve hala oldukça dan dun bir adam. Artık içerisinden geçtiği kapılar öyle basit yapılar değil ancak onun için fark etmiyor, o hala tekmeleyerek açıyor hepsini. Veya alarm sistemleri olmasına rağmen onun umurunda değil, mermi kusarak ve mümkün olan en yüksek sesi çıkararak yolunda ilerliyor. 1992 yılında yaratılmış bir karakter, bu sayede 2014 yılı oyununda eğreti durmuyor. Etraf günümüze uygun, yapılar günümüze uygun ama karakter geçmişten kalma. Bu da Wolfenstein’ın tam olarak barındırması gereken yapıyı sağlıyor. Eski ile yeninin lezzetli karışımı…
► GİRİŞ
► ZAMAN UYUŞMASI
► CANIMZ KIYMETLİ
► DETAYLAR
► PUANLAMA