DETAYLAR
WoD’un bu kadar sükse yapmasının birbirinden farklı sebepleri var. Bunların en başında şüphesiz genel geçer son kullanıcının en çok dikkatini çeken grafik optimizasyonları bulunuyor. 10 yıldır hayatına devam eden WoW, her ne kadar geçen yıllar içinde grafik kalitesini geliştirmiş olsa da WoD’da olduğu gibi devasa bir makyaj yapmamıştı. Evet, yeni oyunda tüm grafikler değişti, güncellendi. Artık karakter modellemeleri daha yumuşak ve detaylı olduğu gibi, her şeyden önemlisi daha canlı! Tabii ki dünyanın en detaylı tasarımları değiller ama böylesine eski bir yapımda karakterlerin jest ve mimiklerini görebiliyor olmak inanın çok önemli bir gelişme. Sadece karakterle de sınırlı kalmayan grafik optimizasyonları, tüm WoW dünyasına da işlemiş durumda. Büyüler ve yetenek animasyonları hiç olmadığı kadar canlı ve kaliteli gözüktüğü gibi, dünya üzerinde bulunan çayır çimen bile daha farklı duruyor.
Gelelim görevlere… Şimdi yalana gerek yok; o bilindik “10 tane deve toynağı, 20 tane timsah derisi getir” modeli görevler halen var. Zaten bu sistemin değişmesi bir hayli zor. Oyuncuların en çok canını sıkan konulardan birisi olan klişe görev sistemi üzerinde de çalışan Blizzard, son iki eklentiden beri özellikle üzerine titrediği “farklı” görev mekaniklerini WoD ile bir sonraki aşamaya taşıyor. İçine girdiğimiz dünyada bolca ilginç görev ile karşılaşmak işten bile değil. Kalabalık ordulara karşı, Azeroth kahramanları yanında ter dökmek, dev metal bir topun içine girerek kalabalık düşman birliklerini yok etmek, Blackhand gibi önemli isimlere karşı savaşmak… Anlayacağınız WoD görevleri, klasikleşmiş ve yeni görev mantığı arasında bir denge yakalamayı başarmış ama bir kez daha hatırlatıyoruz; o toplama görevlerinden ne yazık ki kaçış yok!
► GİRİŞ
► YENİ DÜNYA
► DETAYLAR
► KENDİ EVİM, KENDİ MEKANIM
► DETAYLAR
► PUANLAMA