Elon Musk’ın satın aldıktan sonra eski ismi Twitter’ı kullanmayı bıraktığı platformu X, Grok’u eğitmek için yeni bir adım attı.
X, Grok adı verilen yapay zekanın kullanıcıların gönderileri üzerinden eğitilmesine olanak tanıyan bir ayarı otomatik olarak etkinleştirdi. Artık varsayılan olarak açık gelecek bu ayarı kapatmak ise mümkün. Bunun için buradaki menüye girilmesi ve sayfada çıkan, “Gönderilerinin yanı sıra Grok ile etkileşimlerinin, girişlerinin ve sonuçlarının eğitim ve ince ayar için kullanılmasına izin ver” seçeneğinin kapatılması gerekiyor. Bu ayar için bir açıklama yapan X kendisi şunları aktardı: “Deneyimini sürekli iyileştirmek için eğitim ve ince ayar amacıyla kullanmak üzere X gönderilerin ve kullanıcı etkileşimlerinin yanı sıra Grok’taki giriş ve sonuçlarından yararlanabiliriz. Bu durum etkileşimlerinin, girişlerinin ve sonuçlarının da bu amaçlarla hizmet sağlayıcımız xAI ile paylaşılabileceği anlamına gelir.” Bundan önce Elon Musk‘ın sahibi olduğu xAI’ın “Grok” için 100 bin adet sıvı soğutmalı Nvidia H100‘ü bir araya getirmesi ses getirmişti.
Elon Musk‘ın sahibi olduğu xAI, geçtiğimiz hafta X, Nvidia ve diğer bazı şirketlerin desteğiyle tam 100 bin sıvı soğutmalı Nvidia H100’ün (yapay zeka eğitimine odaklanan çok güçlü GPU sistemi) bir araya getirildiği bir sunucu merkezi devreye almıştı. Elon Musk’ın, “dünyanın en güçlü yapay zeka eğitim sistemi” dediği bu merkez, Grok’un kısa sürede çok daha gelişmiş ve akıllı hale getirilmesine imkan tanıyacak. Musk’ın aynı zamanda, “Altyapı, bu yılın aralık ayına kadar her ölçütte dünyanın en güçlü yapay zekasını eğitmek için önemli bir avantaj sağlayacak” dediği merkez, şirkete ciddi bir masraf çıkardı ancak LLM yani üretken yapay zekanın merkezindeki büyük dil modellerinin eğitimi konusunda elini çok güçlendirdi. Musk bu konuda daha önce şunları söylemişti: “100 bin adet H100 ve bir sonraki büyük sistemi kendi bünyemizde yapmaya karar vermemizin nedeni, rekabet gücümüzün diğer yapay zeka şirketlerinden daha hızlı olmamıza bağlı olması. Arayı kapatmanın tek yolu bu. Kaderimiz açık ara en hızlı olmamıza bağlıysa, arka koltukta oturan bir yolcu olmak yerine direksiyonu biz kontrol etmeliyiz.”