X rakibi Bluesky, moderasyon sorunları yaşamaya başladı. Hızla büyüyen platform gelen taleplere cevap vermekte zorlanıyor.
19 milyon aboneye ulaşmak üzere olan Bluesky, kısa süre önce şu açıklamayı yaptı: “Geçtiğimiz 24 saat içinde 42.000’den fazla rapor aldık (bir gün için tüm zamanların en yüksek seviyesi). Saatte yaklaşık 3.000 rapor alıyoruz. Bunu bir bağlama oturtmak gerekirse, 2023 yılının tamamında 360 bin rapor almıştık. CSAM gibi en zararlı/kötü içeriklerin hızlı bir şekilde kaldırılması için talepleri önceliklendiriyoruz.” Peki şirket bu yüksek talebin altından nasıl kalkacak? Bluesky’ın bunun için büyük bir moderasyon ekibine ihtiyacı bulunuyor. Bunun için de şirketin en kısa zamanda stabil bir gelir akışı oluşturması gerekiyor. Geçtiğimiz ay bir ücretli abonelik paketi üzerinde çalıştıklarını açıklayan şirket, burada X Premium’un izinden gidiyor ve belirli gelişmiş özellikler üzerinden para kazanmak istiyor. İlk etapta sunulacak paralı özellikler arasında daha yüksek kalitede video yükleme ve avatar renkleri ile çerçeveler gibi profil özelleştirmeleri yer alıyor. Platformun genel olarak ücretsiz kalmaya devam edeceğini aktaran şirket, ayakta kalabilmek adına bu tarz yan gelirlerin kaçınılmaz olduğunu belirtiyor.
Platformun temelinde Authenticated Transfer Protocol ya da kısaca “AT Protocol” olarak adlandırılan açık kaynaklı bir protokol yer alıyor. Süreç teknik olarak karışık ancak yapılan açıklamaya göre bu protokol kapsamında kurulan ağı yöneten tek bir merkez yerine birçok merkez olabiliyor. Süreci açıklamak için birbirleriyle iletişim kurabilen farklı e-posta servisleri örnek gösteriliyor. Bu durum sağlayıcı seçimi yapabileceğiniz anlamına geliyor ve süreçte kişiler ile işletmelerin isterlerse kendi ağlarını oluşturabileceği aktarılıyor.