Elon Musk’ın sahibi olduğu popüler sosyal medya platformu X, yeni “yanıtları sırala” altyapısını kullanıma sundu.
Artık X kullanıcıları açtıkları paylaşımın altındaki yorumları, “en alakalı“, “en son” veya “en çok beğenilen” seçeneklerinden birisiyle sıralayabilecek. Özellikle çok fazla yorumun geldiği paylaşımlar için kullanışlı duran bu özellik, bugün itibarıyla herkes için açılmış durumda. Geçtiğimiz gün de Premium+ merkezli bir reklam adımı atılmıştı. Premium+ aboneleri artık platformda hiçbir reklam görmüyor. Aylık 49 TL fiyatı bulunan “Temel” paket içinde reklamlar yer almaya devam edecek, aylık 130 TL’lik “Premium” pakette ise yüzde 50 daha az reklam gösterilecek. Reklamları tamamen ortadan kaldırmak isteyenlerin ise aylık 261 TL’lik “Premium+” paketine abone olması gerekecek. X dün bir Avrupa Birliği gelişmesiyle de gündeme geldi. Platform eğer bilmiyorsanız Grok’un kullanıcı gönderileri üzerinden eğitilmesine olanak tanıyan bir ayarı geçtiğimiz ay içinde otomatik olarak etkinleştirdi. Artık varsayılan olarak açık gelen bu ayarı kapatmak ise mümkün. Bunun için buradaki menüye girilmesi ve sayfada çıkan, “Gönderilerinin yanı sıra Grok ile etkileşimlerinin, girişlerinin ve sonuçlarının eğitim ve ince ayar için kullanılmasına izin ver” seçeneğinin kapatılması gerekiyor.
Bu ayar için bir açıklama yapan X, şunları aktarmıştı: “Deneyimini sürekli iyileştirmek için eğitim ve ince ayar amacıyla kullanmak üzere X gönderilerin ve kullanıcı etkileşimlerinin yanı sıra Grok’taki giriş ve sonuçlarından yararlanabiliriz. Bu durum etkileşimlerinin, girişlerinin ve sonuçlarının da bu amaçlarla hizmet sağlayıcımız xAI ile paylaşılabileceği anlamına gelir.” Bu durum AB’de iyi karşılanmadı. İrlanda Veri Koruma Komisyonu (DPC), platformu Grok’u eğitmek için kullanıcı verilerini izinsiz kullanması nedeniyle mahkemeye verdiklerini belirtti. Daha sonra şirket bu durumu Avrupa Birliği ülkeleri için iptal etmek zorunda kaldı.