Elon Musk’ın sahibi olduğu sosyal medya platformu X, yetişkinlere yönelik içerik politikasında güncelleme gerçekleştirdi.
Bu güncelleme kapsamında, “Uygun şekilde etiketlenmiş olması ve dikkat çekici şekilde sergilenmemesi koşuluyla, kendi rızanızla üretilmiş ve dağıtılmış yetişkinlere yönelik çıplaklık ya da cinsel davranış içerikleri paylaşabilirsiniz.” bilgisini aktaran firma, ekstra olarak şunları söyledi: “Kullanıcıların, rızaya dayalı olarak üretildiği ve dağıtıldığı sürece, cinsel temalarla ilgili materyaller oluşturabilmeleri, dağıtabilmeleri ve tüketebilmeleri gerektiğine inanıyoruz. İster görsel ister yazılı olsun, cinsel ifade makul bir sanatsal ifade biçimi olabilir. Yetişkinlerin, cinsellikle ilgili olanlar da dahil olmak üzere kendi inançlarını, arzularını ve deneyimlerini yansıtan içeriklerle ilgilenme ve bu içerikleri oluşturma konusunda bağımsız olduklarına inanıyoruz. Bu özgürlüğü, çocuklar veya bu tür içerikleri görmek istemeyen yetişkin kullanıcılar için yetişkinlere yönelik içeriklerin gösterilmesini kısıtlayarak dengeliyoruz. İstismarı, rıza dışı yayınları, objeleştirmeyi, cinselleştirmeyi veya reşit olmayanlara zarar vermeyi ve müstehcen davranışları teşvik eden içerikleri de yasaklıyoruz. Ayrıca, profil resimleri veya kapak fotoğrafları gibi görünürlüğü yüksek yerlerde de yetişkinlere yönelik içeriklerin paylaşılmasına izin vermiyoruz.”
Geçtiğimiz hafta yeniden aktif hale getirilen X Türkiye hesabından Türkiye’de 21,7 milyon aktif X kullanıcısı olduğu açıklanmıştı. Türkiye’ye resmi olarak bir temsilci atayan X’in resmi Türkiye hesabından bugün 2022’den sonra ilk mesaj geldi ve o mesajda, “Merhaba Türkiye! Görüşmeyeli uzun zaman oldu! Heyecan verici güncellemeler ve özellikler için takipte kalın” denildi. Bunun hemen üstüne yapılan yeni paylaşım ise şöyle oldu: “Türkiye, 21,7 milyon aktif kullanıcısı ile X topluluğunun vazgeçilmezdir.” Şirket buraya bir temsilci atayınca Türkiye’deki reklam yasağı da resmi olarak kaldırılmıştı.