Xiaomi, bu yılın ilk çeyreğinde gelirlerini yüzde 13,6 artırdığını duyurdu. Xiaomi’nin toplam gelirleri yıllık yüzde 13,6’lık artışla 49,7 milyar RMB’ye (7 milyar dolar) ulaştığını açıkladı.
Şirketin vergilerden sonraki net karının ise yıllık bazda yüzde 10,6 artarak 2,3 milyar RMB (323 milyon dolar) olduğu belirtiliyor.
Canalys‘e göre Xiaomi, dünya genelinde ilk beş akıllı telefon üreticisi arasında, satışlarda yıllık bazda en yüksek büyümeyi elde eden şirket oldu. Diğer taraftan Xiaomi’nin Çin’deki akıllı telefon 5G penetrasyon oranı sektör ortalamasının üzerine çıkarak yüzde 25,9’a ulaştı. Bu, Xiaomi’nin 5G akıllı telefon pazarındaki lider konumunu ve “5G + AIoT” çoklu stratejisinin etkili bir şekilde yürütüldüğünü ortaya koydu. Xiaomi’nin yurtdışı gelirleri 2020 yılının ilk çeyreğinde yıllık yüzde 47,8 artışla 24,8 milyar RMB’ye ulaşarak toplam gelirinin yüzde 50’sini oluşturdu. Yurtdışı gelirler, ilk kez toplam gelirinin yarısına ulaştı.
Mi 10 ve Mi 10 Pro satışlarının da sadece iki ayda 1 milyon adede ulaşıldığı belirtiliyor. Redmi markası farklı fiyat noktalarında oldukça rekabetçi ürünler sunmaya devam etti. Redmi, amiral gemisi K serisi dahilinde Redmi K30 Pro ve Redmi K30 Pro Zoom Edition‘ı kullanıcıların beğenisine sundu. Canalys’e göre, 2020 yılının ilk çeyreğinde dünya genelinde en çok satan ikinci akıllı telefon modeli olan Redmi Note 8 serisinin ardından yurtdışı pazarlarda Redmi Note 9S ve Redmi Note 9 Pro’yu piyasaya sundu. Redmi Note 9 hakkındaki tüm detaylara buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.