Xiaomi bugün resmi olarak 2021 3. çeyrek sonuçlarını açıkladı. Firmanın maddi açıdan yükselişi sürmeye devam ediyor. İşte detaylar;
Dünyanın en büyük teknoloji firmalarından birisi olan Xiaomi, sürekli olarak gelirlerini artırmayı sürdürüyor. Yapılan son açıklama 2021 yılının ilk üç ve altı ayını içeren denetlenmemiş konsolide sonuçları kapsamında oldu.
Xiaomi Türkiye’den gelen bilgiye göre 2021 yılının üçüncü çeyreğinde Xiaomi’nin toplam geliri, bir önceki yıla göre yüzde 8,2 artarak 78,1 milyar RMB’ye ulaştı. Düzeltilmiş net kâr ise bir önceki yıla göre yüzde 87,4 artarak 5,2 milyar RMB oldu.
Üçüncü çeyrekte Çin’deki teknoloji sektörüne yönelik küresel makro ortamı ve piyasa duyarlılığından etkilenen Xiaomi’nin cari dönemde gerçeğe uygun değer farkı kâr veya zarar üzerinden ölçülen uzun vadeli yatırımları, şirketin net kârı üzerinde önemli bir etkisi olan gerçekleşmemiş mali kayıplara neden oldu.
Bu duruma rağmen Xiaomi’nin temel ticari karlılığı istikrarlı büyümesinin sürdürdüğü belirtiliyor. Xiaomi, her ikisi de istikrarlı büyümesini sürdüren toplam gelir ve düzeltilmiş net kâr ile mükemmel bir iş modeli ve operasyon sergiledi.
Xiaomi’nin dünya genelinde 30 günlük MIUI aktif kullanıcı sayısı 22 Kasım 2021 itibarıyla 500 milyonu aşarak Xiaomi’nin “Smartphone x AIoT” stratejisi açısından önemli bir dönüm noktasına ulaştı. 2021 yılının üçüncü çeyreğinde öne çıkan diğer rakamlar şunlar oldu:
-Toplam gelir, yıllık %8,8 artışla 78,06 milyar RMB’ye ulaştı
-Brüt kâr, yıllık %40,6 artışla 14,29 milyar RMB oldu.
-IFRS dışı düzeltilmiş net kâr yıllık %254 artışla 5,18 milyar RMB’ye yükseldi.
Konuyla ilgili açıklama yapan Xiaomi Corporation sözcüsü şunları söyledi: “2021’in üçüncü çeyreğinde “Smartphone x AIoT” stratejimizi güçlendirmeye ve premium akıllı telefon pazarında ilerlememizi sürdürüyoruz. Akıllı telefon satışları açısından 11 ülke ve bölgede 1. sırada yer aldık.
Premium pazarındaki rekabet gücümüzü daha da artırmak için ürün ve teknolojilerde inovasyonlara ve geliştirmelere devam ettik. İnternet hizmetlerinden elde ettiğimiz gelir son üç ayda yeni bir zirveye ulaştı. Ürünlerimizin temel rekabet gücünü destekleyen araştırma ve geliştirme faaliyetlerimize yatırım yapma kararlılığımızı devam ettiriyoruz.”