Xiaomi, 31 Mart 2022 tarihinde sona eren çeyrekle ilgili raporunu paylaştı. Xiaomi tarafından yapılan resmi açıklamaya göre şirketin toplam geliri bu yılın ilk çeyreğinde 73,4 milyar RMB‘ye (Çin Yuanı) ulaştı.
Şirketin düzeltilmiş net karı 2,9 milyar RMB, teknolojik inovasyonlar ve diğer yeni girişimlerle ilgili yatırımları ise 425 milyon RMB‘ye ulaştı. Xiaomi’nin dünya genelinde akıllı telefon satışları yılın ilk çeyreğinde 38,5 milyon adet. Araştırma şirketi Canalys’e göre şirket, akıllı telefon satışlarındaki pazar payı ile 49 ülke ve bölgede ilk üç sırada yer aldı. Akıllı telefonların dünya genelinde ortalama satış fiyatı, bir önceki yıla göre yüzde 14,1 arttı ve 1.189 RMB’ye ulaştı.
31 Mart 2022 tarihi itibarıyla AIoT platformunda bağlı cihaz sayısı bir önceki yıla göre yüzde 36,2 artışla 478 milyona ulaşmış durumda. Paylaştığımız bu rakamda akıllı telefonlar, tabletler ve dizüstü bilgisayarları dahil değil. 2022 Mart ayında Xiaomi AI Assistant’ın aktif kullanıcı sayısı bir önceki yıla göre yüzde 23,9 artışla 115,3 milyona erişti.
Şirketin internet hizmetlerinden elde ettiği gelir bir önceki yıla göre yüzde 8,2 arttı ve 7,1 milyar RMB oldu. 2022 yılının Mart ayında akıllı TV aktif kullanıcı sayısı ilk kez 50 milyonu aştı. 31 Mart 2022 itibarıyla ücretli TV abone sayısı 5,5 milyona erişti.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Xiaomi tablet satışlarında da büyümesini sürdürüyor
Xiaomi Pad 5 serisi, hem satışlarda hem de pazar payında istikrarlı artışlarla ivme kazanmaya devam etti. Canalys’e göre Xiaomi, tablet satışlarında 2022’nin ilk çeyreğinde Çin’de 3. sırada yer aldı. Xiaomi Pad 5 serisi, geçtiğimiz yıl ağustos ayında piyasaya sürülmesinden bu yana en çok gelir getiren IoT kategorilerinden biri haline geldi.
İlginizi çekebilir: Apple Mac Studio ve Studio Display