Xiaomi, akıllı telefon satışlarındaki kar marjını ve telefon fiyatlarını oldukça düşük tutuyor. Şirket bunu MIUI arayüzündeki reklamlar ile mümkün kılıyor. Ancak burada bazı şikayetler bulunuyor.
Bu reklamlar uzun süredir kullanıcıları fazlasıyla rahatsız ediyor. Birçok kullanıcı Xiaomi telefonlardaki bu reklamları “uygunsuz, çok müdahaleci ve rahatsız edici” buluyor. Geçtiğimiz aylarda bu konuda bir açıklama yapan CEO Lei Jun, reklamlar konusunda önemli bir değişim yapılacağını belirtmişti. İşte bu değişim MIUI’ın başındaki kişiye göreyse başladı. Söylendiği kadarıyla son sürümde arayüzdeki birçok reklam alanı tamamen ortadan kaldırıldı. Burada tam olarak hangi konumlarda temizlik yapıldığı söylenmiyor ancak bir adım atılması gerçekten çok ama çok iyi duruyor. Firma arayüzde görünen reklamlar konusunda da önemli adımlar atıldığını belirtiyor. Artık rahatsız edici ve hırsızlık odaklı reklamlara göz açtırılmayacağı söyleniyor.
Elde edilen kısıtlı sayıdaki bilgilere göre MIUI 11, bünyesinde bir ultra güç tasarruf modu taşıyor. Bu mod açıldığı zaman telefonun tüm özellikleri kapatılıyor. Ultra düşük güç modunda cihazların sadece telefon görüşmesi ve mesajlaşma için kullanılabileceği söyleniyor. Baştan aşağıya yeni simge setiyle geleceği belirtilen yeni arayüz, başka yenilikler de taşıyor. Burada ilk olarak tüm sistemini kapsayan koyu arayüz modu yolda bulunuyor. Koyu arayüz Android Q içerisinde de resmi olarak yer alıyor. Ayrıca kişilerin yüz tanıma ile parmak izini aynı anda kullanabilecekleri bir güvenlik altyapısı da geliyor. Yeni ses efektlerinin geldiğini de belirten firma, sadece ses komutlarıyla ekranın açılabileceğini söylüyor. Gelecek için bir “çocuk modu” üzerinde çalıştıklarını belirten Xiaomi, fotoğraflara özel bir çöp kutusu tasarladıklarını da aktarıyor. Ayrıca yeni sistemin paylaşılan ekran görüntülerini otomatik olarak sileceği de gelen bilgiler arasında.
Firmanın yeni modeli