Son yıllardaki hızlı yükselişini sürdüren Xiaomi, yıl sonu rakamlarını paylaştı. Şirket, 2019 yılında 29 milyar dolar gelir elde ettiğini duyurdu.
9 yılda yüzde 112’lik büyüme yakalayan şirket yıllık net karını 1,6 milyar dolara çıkardı. IFRS dışı düzeltilmiş yıllık net karın yüzde 34,8 artışla 11,53 milyar RMB (Çin Yuanı) olduğu belirtiliyor. Hisse başına kazanç ise 0.0423 RMB .
Şirket 2019’da toplam 124,6 milyon adet akıllı telefon sevkiyatı gerçekleştirdi. Dördüncü çeyrekte sevkiyatlar, yıllık yüzde 30,5 artışla yaklaşık 32,6 milyon adete ulaştı. Canalys’e göre, 2019’un dördüncü çeyreğinde ilk beş akıllı telefon şirketi arasında, yıldan yıla en yüksek akıllı telefon sevkiyat büyümesini gerçekleştiren şirket Xiaomi oldu. Canalys’e göre, Redmi Note 7, 2019 yılında Çinli şirketler tarafından yapılan tüm modeller arasında en çok satan akıllı telefon modeli oldu. IDC’ye göre, Şirket 2019’un dördüncü çeyreğinde, üst üste on çeyrek sevkiyatla Hindistan’ın en büyük akıllı telefon markası oldu ve yaklaşık %28,7’lik bir pazar payı elde etti.
2020’nin başlarında, COVID-19 salgını dünyaya yayıldı. Xiaomi de bu durumdan olumsuz etkilenen markalar arasında yerini aldı. Şubat ve Mart ayında üretim kısa süreli de olsa sekteye uğradı. Fakat buna rağmen bu aylardan itibaren üretim kapasitesi, normal seviyelerin yüzde 80 ila 90’ına ulaştı.
Xiaomi kurucusu, Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Lei Jun, “Çin-ABD ticaret savaşı ve küresel ekonomik krizden kaynaklanan sert esen rüzgârlara rağmen, Şirket övgüye değer bir sonuç dizisiyle bu yılı sonlandırdı. 2019’da gelirimiz ilk kez 200 milyar RMB’yi aştı. Aynı zamanda birçok mihenk taşı olaya da tanıklık ettik. Xiaomi ve Redmi olarak iki ayrı marka stratejisinin tek çatı altında başarılı bir şekilde başlattık ve yıl boyunca bu başarıyı sürdürdük. Stratejik yol haritamız olarak ‘5G + AIoT’ doğrulamalarıyla ilerledik, Fortune Global 500 ve BrandZ’in En Değerli 100 Global Markası arasında yerimizi aldık” dedi.