Türkiye’de milyonlara ulaşan teknoloji markalarından olan Xiaomi, bu sefer yeni bir ürün ya da duyuru değil duvar kâğıdı ile gündemde.
Üst düzey Xiaomi yetkilisi William Lu, kısa süre önce Twitter’dan aşağıdaki paylaşımı yaptı ve Xiaomi fanlarına özel Türkiye temalı üç özel duvar kâğıdı hazırlandığını duyurdu. Açıklamasında “Türkiye’deki Xiaomi Topluluğu, bir sanatçıyı Türk Xiaomi Hayranları için üç özel duvar kâğıdı tasarlaması için davet etti.” cümlesine yer veren Lu, hazırlanan üç duvar kağıdının da Xiaomi Topluluğu’nun farklı bir yanını yansıttığını aktardı.
Topluluk tarafında büyük önem veren firma, tüketicileriyle yakın bağlar kurmayı seviyor ve bunun getirisi elbette yüksek oluyor. Xiaomi’nin şu an birçok rakibinden daha büyük bir takipçi / fan kitlesi bulunuyor.
Dünyanın en büyük teknoloji firmalarından birisi olan Xiaomi, sürekli olarak gelirlerini artırmayı sürdürüyor. Yapılan son açıklama 2021 yılının ilk üç ve altı ayını içeren denetlenmemiş konsolide sonuçları kapsamında oldu.
Firmadan gelen bilgiye göre 2021 yılının üçüncü çeyreğinde Xiaomi’nin toplam geliri, bir önceki yıla göre yüzde 8,2 artarak 78,1 milyar RMB’ye ulaştı. Düzeltilmiş net kâr ise bir önceki yıla göre yüzde 87,4 artarak 5,2 milyar RMB oldu.
Üçüncü çeyrekte Çin’deki teknoloji sektörüne yönelik küresel makro ortamı ve piyasa duyarlılığından etkilenen Xiaomi’nin cari dönemde gerçeğe uygun değer farkı kâr veya zarar üzerinden ölçülen uzun vadeli yatırımları, şirketin net kârı üzerinde önemli bir etkisi olan gerçekleşmemiş mali kayıplara neden oldu.
Bu duruma rağmen Xiaomi’nin temel ticari karlılığı istikrarlı büyümesinin sürdürdüğü belirtiliyor. Xiaomi, her ikisi de istikrarlı büyümesini sürdüren toplam gelir ve düzeltilmiş net kâr ile mükemmel bir iş modeli ve operasyon sergiledi. 2021 yılının üçüncü çeyreğinde öne çıkan diğer rakamlar şunlar oldu:
-Toplam gelir, yıllık %8,8 artışla 78,06 milyar RMB’ye ulaştı
-Brüt kâr, yıllık %40,6 artışla 14,29 milyar RMB oldu.
-IFRS dışı düzeltilmiş net kâr yıllık %254 artışla 5,18 milyar RMB’ye yükseldi.