Xiaomi, fren kaynaklı kazalar sonrasında zorunlu bir açıklama yaptı: “SU7 Max bir pist makinesi değil”

16 Kasım 2024 10:02

Çinli teknoloji devi Xiaomi, fren kaynaklı kazalar sonrasında zorunlu bir açıklama yaptı ve “SU7 Max bir pist makinesi değil” dedi.

Sayfada izleyebileceğiniz iki farklı Xiaomi SU7 Max kazası (frenler bittiği için meydana gelmiş) sonrasında bir açıklama yapmak zorunda kalan şirket şunları aktardı: “Xiaomi SU7 Max’in yol kullanımı için tasarlanmış yüksek performanslı bir lüks otomobil olduğunu önemle hatırlatırız. Lütfen aracı profesyonel yarış pistlerinde zorlamayın. SU7 Max’in fren sisteminde günlük sürüş için uygun olan NAO balatalar kullanılmaktadır. Bunlar, frenleme gürültüsü ve frenleme performansını dengeleyen ve sadece halka açık yol sürüşünün ihtiyaçlarını karşılayan parçalardır.” Şirket bu yüzden pist kullanımına uygun SU7 Ultra modelini geliştirdi. SU7 Ultra, yüksek aerodinamik performans için karbon fiberden üretilen büyük bir rüzgarlığa ve özel tasarım tamponlara sahip. 285 kg’lık yere basma kuvveti ürettiği aktarılan tamamen elektrikli araç, üç farklı elektrik motoru üzerinden tam 1.548 PS güç üretiyor. 0’dan 100 km/s hıza sadece 1,98 saniyede çıkabilen SU7 Ultra, 200 km/s hıza 5,86 saniyede ulaşıyor ve en üstte 350 km/s hızı görebiliyor. Xiaomi, SU7 Ultra’nın Nürburgring’in en hızlı dört kapılı üretim otomobili olmasını istiyor. Yüksek performanslı karbon seramik frenler (önde 6, arkada dört pistonlu) ve pist sürüşlerine özel Bilstein EVO 1 süspansiyon sistemiyle donatılan araçta özel bir “pist modu” da bulunuyor.

Geçtiğimiz aylarda Çin’de düzenlenen etkinlikte karşımıza bir SU7 Ultra prototipi de çıkarılmıştı. Yarış odaklı tasarlanan bu tamamen elektrikli araçla kısa süre önce efsane Nürburgring Nordschleife pistinde bir rekor kırıldığı duyuruldu. İki adet HyperEngine V8s isimli elektrik motoruyla donatılan araç, toplamda 1.548 beygir güç üretiyor. 0’dan 100 km/s hıza sadece 1,97 saniyede çıkabilen, 300 km/s hıza ulaşması ise 15 saniye alan SU7 Ultra prototipi, maksimumda 350 km/s hızı görebiliyor. Dışındaki tüm gövde panelleri karbon fiberden üretilen araç, 1.900 kg ağırlığında ve 2.145 kg kadar yer basma kuvveti üretebiliyor. Batarya güç çıkışı 1.330 kW olarak açıklanan iddialı model, arkasında devasa bir karbon fiber rüzgarlık taşıyor.

Xiaomi SU7 haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Vivo X Flip katlanabilir telefon modeli

Paylaş