Tamamen elektrikli otomobil modeli Xiaomi SU7, firmanın alandaki tek çözümü olmayacak. Şirket bir SUV üzerinde de çalışıyor.
Xiaomi’nin, 2025’in başında yola çıkarmak üzere bir Tesla Model Y rakibi üzerinde çalıştığı biliniyordu. Aracı geçtiğimiz günlerde gündeme getiren ise paylaşılan yukarıdaki fotoğraflar oldu. Ağır kamuflajı olarak gerçek yol şartlarında test edilirken görüntülenen araç, “Xiaomi MX11 Coupe SUV” olarak isimlendiriliyor. Modeli bugün gündeme getiren ise Sugar Design tarafından bilgisayar ortamında hazırlanan görseller oldu. Burada direkt olarak Xiaomi SU7’nin tasarımı SUV formuna dönüştürüldü. Yukarıdaki galeride görebileceğiniz görsellerde karşımıza adeta bir Ferrari Purosangue çıkıyor, Xiaomi imzalı ilk SUV’nin gerçekten bu şekilde yollara çıkarılabileceği düşünülüyor. Xiaomi SU7 sedan elektrikli otomobil modeli Çin’de yaklaşık 30 bin dolarlık bir başlangıç fiyatına sahip. Aracın SU7 Pro versiyonu için 34 bin doların, SU7 Max versiyonu içinse 42 bin doların verilmesi gerekiyor. Fiyat-performans oranı gerçekten yüksek olan aracın talebi, Xiaomi CEO’su tarafından yapılan açıklamaya göre beklenenden tam 5 kat daha yüksek seviyede.
15 Mayıs tarihinde 10 bininci SU7 modelini teslim eden Xiaomi, iki hafta önce yapılan açıklamaya göre teslimat sayısını 20 bine kadar çıkardı. 2024 yılını 100 bin teslimatla (Çin merkezli olarak) kapatmak isteyen ve hatta 120 bin seviyesini görebileceğini de düşünen firma, otomobil pazarına gerçekten çok iddialı bir şekilde giriş yaptı. Firmanın ilk aracı teknik olarak bakarsak 400V temelli ve arkadan itişli standart sürümünde 73.6 kWh BYD Blade batarya üzerine kuruluyor, 700 km CLTC menzili açıklanıyor, 299 beygir güç ile 400 Nm tork getiriyor ve 0’dan 100 km/s hıza 5.28 saniyede çıkabiliyor.
Bu versiyon 210 km/s hıza ulaşabiliyor ve uygun şartlar altında yüzde 10 ile 80 arasını 25 dakikada doldurabiliyor. SU7, 400V temelli ve arkadan itişli Pro sürümünde 94.3 kWh CATL Shenxing batarya üzerine kuruluyor, 830 km CLTC menzili açıklanıyor, 299 beygir güç ile 400 Nm tork getiriyor ve 0’dan 100 km/s hıza 5.70 saniyede çıkabiliyor.
Bu versiyon da 210 km/s hıza ulaşabiliyor ve uygun şartlar altında yüzde 10 ile 80 arasını 30 dakikada doldurabiliyor. Model 800V temelli ve dört çeker Max sürümünde 101 kWh CATL Qilin batarya üzerine kuruluyor, 800 km CLTC menzili açıklanıyor, 673 beygir güç ile 838 Nm tork getiriyor ve 0’dan 100 km/s hıza 2.78 saniyede çıkabiliyor. Bu versiyon 265 km/s hıza ulaşabiliyor ve uygun şartlar altında yüzde 10 ile 80 arasını 19 dakikada doldurabiliyor.