Xiaomi, 30 Haziran 2022’de sona eren üç ve altı aylık denetlenmemiş konsolide sonuçlarını paylaştı. Raporlama dönemi dahilinde şirket, 70,2 milyar RMB (Çin Yuanı) gelir elde ettiğini duyurdu.
2022 yılının ilk yarısında dünya genelinde akıllı telefon satışları yıllık bazda yüzde 8,9, çeyrek bazda ise yüzde 7,7 oranında düştü. 2022 yılının ikinci çeyreğinde, Xiaomi’nin dünya genelinde akıllı telefon satışları bir önceki çeyreğe göre yüzde 1,5 artışla 39,1 milyon adede ulaştı. Şirketin akıllı telefon satışlarından elde ettiği gelir ise 42,3 milyar RMB. Araştırma şirketi Canalys’e göre Xiaomi, dünya genelindeki akıllı telefon satışlarında yüzde 13,8 pazar payı ile 3. sırada yer aldı ve pazar payı art arda iki çeyrekte arttı. 2022’nin ikinci çeyreğinde, şirketin denizaşırı pazarlardan elde ettiği gelir 34 milyar RMB’ye ulaştı ve toplam gelirin yüzde 48,4’ünü oluşturdu. Canalys’e göre şirket 2022’nin ikinci çeyreğinde akıllı telefon satışlarında 55 ülke ve bölgede ilk üçte ve 67 ülke ve bölgede ilk beş arasında yer aldı.
Xiaomi’nin internet hizmetleri geliri 2022 yılının ikinci çeyreğinde 7 milyar RMB. Çin dışında elde edilen internet hizmetleri geliri, bir önceki yıla göre yüde 52,1 artarak 1,7 milyar RMB ile üç aylık en yüksek düzeye ulaştı.
Şirketin Group Kurucusu, Başkanı ve CEO’su Lei Jun, en son Xiaomi ürün lansman etkinliğinde, şirketin Ar-Ge yatırımlarının 2017 yılından bu yana yüzde 39,7 Bileşik yıllık büyüme oranıyla büyüdüğünü ve 2022 yılında 17 milyar RMB’ye, sonraki beş yılda ise 100 milyar RMB’ye ulaşmasının beklendiğini açıklamıştı.
İlginizi çekebilir: Robot köpek CyberDog ile tanışın