Çinli teknoloji devi Xiaomi, yapılan açıklamaya göre nisan ve haziran ayları arasında sattığı her 30 bin dolarlık SU7’den yaklaşık 9.200 dolar kayıp yaşadı.
Alana yeni giriş yaptığı ve büyük yatırımlara devam ettiği için diğer üreticiler gibi sattığı elektrikli araçlar üzerinden kayıp yaşayan Xiaomi, hesaplamalara göre nisan ve haziran ayları arasında elektrikli otomobil bölümü için yaklaşık 252 milyon dolar kayıp yazmış durumda. Geçtiğimiz günlerde tarihindeki en iyi çeyrek sonuçlarını açıklayan Çinli teknoloji devi Xiaomi, resmi paylaşım kapsamında ilk otomobil modeli SU7 için de bilgiler verdi. Buna göre ikinci çeyrekte Xiaomi SU7’nin teslimatları 27.307 araca kadar ulaştı ve aylık teslimatlar iki ay üst üste 10.000 adedi aştı. Şirket çeyrek açıklamaları kapsamında kasım ayına kadar 100.000 araç teslim etme hedefine ulaşmayı amaçladıklarını söyledi. Şirket ayrıca 2024 yılı için 120.000 Xiaomi SU7 teslim etmeyi hedeflediğini de aktardı.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Firma bundan önce ise Xiaomi SU7 Ultra ile gündeme gelmişti. Kaçıranlar için geçtiğimiz ay Çin’de düzenlenen etkinlikte karşımıza SU7 Ultra prototipi çıkarıldı. Yarış odaklı tasarlanan bu tamamen elektrikli araçla ekim ayında efsane Nürburgring Nordschleife pistinde bir rekor denemesi yapılacak. İki adet HyperEngine V8s adı verilen elektrik motoruyla donatılan araç, toplamda tam 1.548 beygir güç üretiyor. 0’dan 100 km/s hıza sadece 1,97 saniyede çıkabilen, 300 km/s hıza ulaşması ise 15 saniye alan SU7 Ultra prototipi, maksimumda 350 km/s hızı görebiliyor. Dışındaki tüm gövde panelleri karbon fiberden üretilen araç, 1.900 kg ağırlığında ve 2.145 kg kadar yer basma kuvveti üretebiliyor.
Batarya çıkışı 1.330 kW olarak açıklanan iddialı model, arkasında devasa bir karbon fiber rüzgarlık taşıyor. Aerodinamik olarak temel aldığı SU7’den çok daha agresif olan model, sürpriz şekilde bir ticari versiyona da sahip olacak. 2025’in ilk yarısında satışa sunulacağı aktarılan SU7 Ultra, yasal olarak yola çıkarılabilecek sürümünde elbette büyük farklı taşıyacak. Ticari versiyonda karbon fiber gövde olmayacak ve büyük ihtimalle devasa rüzgarlığa da yer verilmeyecek. 50 bin dolar seviyesinde bir fiyata sahip olacağı aktarılan araç, üst sınıfta fiyat-performans konusunda çok iddialı olabilir.
Halen sadece Çin’de satılan Xiaomi SU7 elektrikli otomobil modeli, teknik olarak bakarsak 400V temelli ve arkadan itişli standart sürümünde 73.6 kWh BYD Blade batarya üzerine kuruluyor, 700 km CLTC menzili açıklanıyor, 299 beygir güç ile 400 Nm tork getiriyor ve 0’dan 100 km/s hıza 5.28 saniyede çıkabiliyor.
Bu versiyon 210 km/s hıza ulaşabiliyor ve uygun şartlar altında yüzde 10 ile 80 arasını 25 dakikada doldurabiliyor. SU7, 400V temelli ve arkadan itişli Pro sürümünde 94.3 kWh CATL Shenxing batarya üzerine kuruluyor, 830 km CLTC menzili açıklanıyor, 299 beygir güç ile 400 Nm tork getiriyor ve 0’dan 100 km/s hıza 5.70 saniyede çıkabiliyor.
Bu versiyon da 210 km/s hıza ulaşabiliyor ve uygun şartlar altında yüzde 10 ile 80 arasını 30 dakikada doldurabiliyor. Model 800V temelli ve dört çeker Max sürümünde 101 kWh CATL Qilin batarya üzerine kuruluyor, 800 km CLTC menzili açıklanıyor, 673 beygir güç ile 838 Nm tork getiriyor ve 0’dan 100 km/s hıza 2.78 saniyede çıkabiliyor. Bu versiyon 265 km/s hıza ulaşabiliyor ve uygun şartlar altında yüzde 10 ile 80 arasını 19 dakikada doldurabiliyor.