Çin merkezli en büyük teknoloji firmalarından olan Xiaomi, ürettiği otomobillerini Çin dışında satmak adına çalışmalar yürütüyor.
Ürettiği elektrikli otomobilleri şu an sadece Çin’de satan Xiaomi, bunu değiştirmek ve daha fazla ülkeye açılmak istiyor. İlk modellerine beklentilerinin ötesinde talep gelen firma, üretim kapasitesini sürekli olarak artırıyor ve bu bağlamda kendisini rekabetin çok güçlü olduğu Çin pazarıyla sınırlamak istemiyor. Araçlarını Avrupa’ya 2030’dan önce getirmek isteyen şirket, bundan önce bazı Çin dışı pazarlarda satışa başlamayı hedefliyor. Çeşitli bölgelerde otomobil satış operasyonları başlatacağı aktarılan Çinli dev, şu anda bunun için önemli işe alımlar ve araştırmalar gerçekleştiriyor. Şirketin araçlarını resmi olarak Türkiye’de satması ise şimdilik beklenmiyor. Şirket geçtiğimiz hafta karşımıza Xiaomi YU7 isimli ilk SUV modeliyle çıkışmıştı. İlk bakışta V12 motorlu Ferrari Purosangue’yi akla getiren Xiaomi YU7, yapılan açıklamaya göre 2025’in ortasında yollara çıkarılacak. Tesla Model Y’nin rakiplerinden olacak model, tasarımsal açıdan sportif bir çizgiye sahip.
Temelde sedan model SU7’nin büyütülmüş bir versiyonu olan YU7, ortaya çıkan sınırlı sayıdaki bilgiye göre iki farklı elektrik motoru üzerine kuruluyor. Öndeki motor 295 beygir (220 kW / 299 PS), arkadaki motor ise 386 beygir (288 kW / 392 PS) güç üretiyor. Toplamda 681 beygir (508 kW / 691 PS) güç sunacak araç için henüz batarya ve menzil konusunda detaylı bir bilgi verilmiyor. Sadece modelde CATL imzalı NMC bataryaların kullanılacağı aktarılıyor. Çin’de 35-40 bin dolar arasında bir fiyatla satılacağı iddia edilen YU7’nin henüz iç tasarımı gösterilmiş değil.
Bundan önce Xiaomi SU7 Ultra dikkat çekmişti. Kaçıranlar için Çin’de düzenlenen etkinlikte karşımıza SU7 Ultra prototipi çıkarılmıştı. Yarış odaklı tasarlanan bu tamamen elektrikli araçla kısa süre önce efsane Nürburgring Nordschleife pistinde bir rekor kırıldığı duyuruldu. İki adet HyperEngine V8s isimli elektrik motoruyla donatılan araç, toplamda 1.548 beygir güç üretiyor. 0’dan 100 km/s hıza sadece 1,97 saniyede çıkabilen, 300 km/s hıza ulaşması ise 15 saniye alan SU7 Ultra prototipi, maksimumda 350 km/s hızı görebiliyor. Dışındaki tüm gövde panelleri karbon fiberden üretilen araç, 1.900 kg ağırlığında ve 2.145 kg kadar yer basma kuvveti üretebiliyor. Batarya güç çıkışı 1.330 kW olarak açıklanan iddialı model, arkasında devasa bir karbon fiber rüzgarlık taşıyor.
Aerodinamik olarak temel aldığı SU7’den çok daha agresif olan model, bir ticari versiyona da sahip. Elbette normal SU7’den çok daha sportif bir tasarıma sahip olan SU7 Ultra, yüksek aerodinamik performans için karbon fiberden üretilen büyük bir rüzgarlığa ve özel tasarım tamponlara sahip. 285 kg’lık yere basma kuvveti ürettiği aktarılan tamamen elektrikli araç, üç farklı elektrik motoru üzerinden tam 1.548 PS güç üretiyor. 0’dan 100 km/s hıza sadece 1,98 saniyede çıkabilen SU7 Ultra, 200 km/s hıza 5,86 saniyede ulaşıyor ve en üstte 350 km/s hızı görebiliyor. Xiaomi, SU7 Ultra’nın Nürburgring’in en hızlı dört kapılı üretim otomobili olmasını istiyor. Yüksek performanslı karbon seramik frenler (önde 6, arkada dört pistonlu) ve pist sürüşlerine özel Bilstein EVO 1 süspansiyon sistemiyle donatılan araçta özel bir “pist modu” da bulunuyor.