Çin merkezli en büyük teknoloji firmalarından Xiaomi, Xiaomi SU7 isimli modeli ile artık resmi olarak otomobil dünyasına adım atmış durumda.
Xiaomi biliyorsunuz çok uzun zamandır bir elektrikli otomobil üretmek adına çalışmalar yapıyordu ve bugün bu çalışmaların meyveleri tek tek gözler önüne serildi. Şirket CEO’su Lei Jun geçtiğimiz gün, “Bugün, elektrikli araç sektörüne girişimizi duyurmamızın 1000. günü.” demiş ve şunları aktarmıştı: “İlk günlerde, EV ekibi ve ben üç gün boyunca aralıksız toplantılar yaptık ve basit bir soruyu tartıştık: “Ne tür bir araba yapmak istiyoruz?” O odada hepimiz tek bir konuda hemfikirdik: Başarıya giden bir kral yolu yok. Bu bağlamda sıfırdan başlamaya ve harika bir otomobil inşa etmek için temel teknolojilere on kat yatırım yapmaya karar verdik! 28 Aralık’ta bu teknolojilerin ortaya çıkışına tanık olacaksınız.” 28 Aralık geldi ve firma otomobil sektöründeki çalışmalarını karşımıza çıkardı. Xiaomi SU7 isimli elektrikli otomobil merkezli olarak Lei Jun tarafından yapılan duyurular ilk olarak motor ile başladı.
Geliştirilen “Modena” mimarisi temelinde hazırlanan elektrikli otomobil motorlarına Xiaomi, “HyperEngine” adını veriyor. Şirket CEO’suna göre maksimum rotor hızı 21.000 rpm olan V6 ve V6 motorlar şu anda seri üretimde. Daha da etkileyici olan ve tam 27.200 rpm seviyesine ulaşan Xiaomi HyperEngine V8’ler ise açıklamaya göre 2025 yılına kadar yollara çıkarılmış olacak. Birçok üretici gibi elektrikli aracı SU7’nin üretiminde hemen aşağıda görebileceğiniz devasa döküm makineleri kullanacaklarını açıklayan şirket, SU7’nin kalbine geçtiğimiz aylarda ilk olarak telefonları için duyurduğu HyperOS’i koyuyor.
HyperOS özelinde hemen aşağıdaki videoda izleyebileceğiniz çok modern bir arayüz hazırlayan ve burada “Smart Cabin” ibaresini kullanan Xiaomi, Android odaklı bir firma olmasına rağmen iPhone kullanıcılarını bir kenara itmiyor. Sunum kapsamında şirket CEO’su Lei Jun, “Xiaomi 14 modelimiz iPhone’lardan daha iyi olmasına rağmen halen iPhone kullanmakta ısrar ediyorsanız, aracımızda CarPlay ile AirPlay desteği de var” açıklamasını yaptı.
Xiaomi SU7 modelinin otomatik pilot tarafı da gerçekten çok güçlü olacak. Araçtaki çok uzun zamandır geliştirilen “Xiaomi Pilot” sistemi, SU7’yi içeride sürücü yokken dahi otomatik olarak park edebilecek ve aracı uzun mesafeler boyunca rahatlıkla götürebilecek.
Önümüzdeki 15-20 yıl içerisinde dünyanın en iyi beş elektrikli araç üreticisinden birisi olmayı hedefleyen Xiaomi, ilk modeli SU7 için yukarıdaki galeride görebileceğiniz üç farklı rengi sunacak. Daha önce BMW ve Mercedes-Benz firmalarında çalışmış tecrübeli tasarımcılar tarafından hazırlanan ve bizce oldukça sportif ve etkileyici bir çizgisi olan araç, içinde de modern çizgiyi devam ettiriyor. Sportif direksiyonun merkezde olduğu aracın yaşam alanında birden fazla ekran yer alıyor. İç tasarım hemen aşağıdaki paylaşımda görülebiliyor:
Peki teknik detaylar? Araç için arkadan itişli tek motorlu SU7 ve çift motorlu dört çeker SU7 Max olmak üzere iki farklı versiyon sunuluyor. Üstteki SU7 Max versiyonu 673 ps güç ile 838 Nm tork getiriyor, 0’dan 100 km/s hıza 2,7 saniyede, 0’dan 200 km/s hıza ise 10 saniyede çıkabiliyor ve en üstte 265 km/s hızı görebiliyor. Alttaki SU7 ise 299 ps güç ile 400 Nm tork getiriyor, 0’dan 100 km/s hıza 5 saniyede çıkabiliyor ve maksimumda 210 km/s hızı görebiliyor. Bir buton üzerinden ihtiyaç halinde sınırlı süre için (20 saniye) normalden daha fazla güç verebilen araçlar için 100 km/s hız özelinde 33 (SU7 Max) ve 35 (SU7) metrelik fren mesafeleri duyuruluyor. Brembo ve Bosch imzalı fren donanımları üzerine kurulan araçlar, birden fazla fren kontrol ünitesi ile olası arızalardaki riskleri ortadan kaldırıyor ve sportif koltukları viraj dönerken şişerek sürücüyü sabitliyorlar.
Resmi sunumda 101 kWh batarya paketi taşıdığı açıklanan ve bunun üzerinden 800 km kadar bir menzil değeri verilen SU7 Max, 800V temelinde 5 dakika şarj ile 220 km, 15 dakika şarj ile 510 km üstünde bir menzil kazanıyor. SU7 ise resmi verilere göre 668 km menzille geliyor. Belirli güvenlik testlerinden beş yıldız alan araç, şirket tarafından yüksek kaliteli çelik ile alüminyum kullanılarak üretilecek ve yedi farklı hava yastığı ile çok ciddi darbelerde dahi konuklarını hayatta tutabilecek.
Bir röportaj kapsamında konuşan Jun’a göre Xiaomi imzalı ilk otomobil modeli için 1,4 milyar dolardan fazla ARGE yatırımı gerçekleştirildi ve projeye 3.400’ten fazla mühendis getirildi. Araca yönelik talebi üretimsel olarak karşılayamama endişesine sahip olan ve bu konuda oluşacak olumsuz bir durumun markaya zarar verebileceğinden korkan Jun, araç sektörüne kazanma hedefiyle geldiğini belirtiyor ancak yine de yeni bir alana adım attıkları için birçok soru işaretini aklından atamıyor gibi görünüyor.
Xiaomi imzalı ilk aracın satışı elbette ilk olarak Çin’de başlayacak, yüksek ihtimalle bir süre sonra Çin dışı satışlar da olacak. Henüz fiyatı verilmeyen araç hakkında CEO, “Xiaomi SU7 biraz pahalı olacak ama her kuruşuna değecek ve sunulacak kullanıcı deneyimi beklentilerinizi aşacak.” dedi.