Çinli teknoloji devinin otomobil pazarındaki ilk çözümü olan Xiaomi SU7 ile kasım ayına kadar 100 bin teslimata ulaşılacak.
Bugün bir açıklama yapan Xiaomi CEO’su Lei Jun şunları aktardı: “Eylül ayında 10.000 adetten fazla Xiaomi SU7 teslim ettik ve ekim ayında üretim ile teslimatta 20.000’i aşmayı hedefliyoruz. Dört ay üst üste 10.000 hedefimizi tutturduğumuz göz önüne alındığı zaman, kasım ayına kadar yıllık hedefimiz olan 100.000 adede ulaşacağımızdan eminim!” Firma bundan önce ise Xiaomi SU7 Ultra ile gündeme gelmişti. Kaçıranlar için geçtiğimiz ay Çin’de düzenlenen etkinlikte karşımıza SU7 Ultra prototipi çıkarıldı. Yarış odaklı tasarlanan bu tamamen elektrikli araçla ekim ayında efsane Nürburgring Nordschleife pistinde bir rekor denemesi yapılacak. İki adet HyperEngine V8s adı verilen elektrik motoruyla donatılan araç, toplamda tam 1.548 beygir güç üretiyor. 0’dan 100 km/s hıza sadece 1,97 saniyede çıkabilen, 300 km/s hıza ulaşması ise 15 saniye alan SU7 Ultra prototipi, maksimumda 350 km/s hızı görebiliyor. Dışındaki tüm gövde panelleri karbon fiberden üretilen araç, 1.900 kg ağırlığında ve 2.145 kg kadar yer basma kuvveti üretebiliyor.
Batarya çıkışı 1.330 kW olarak açıklanan iddialı model, arkasında devasa bir karbon fiber rüzgarlık taşıyor. Aerodinamik olarak temel aldığı SU7’den çok daha agresif olan model, sürpriz şekilde bir ticari versiyona da sahip olacak. 2025’in ilk yarısında satışa sunulacağı aktarılan SU7 Ultra, yasal olarak yola çıkarılabilecek sürümünde elbette büyük farklı taşıyacak. Ticari versiyonda karbon fiber gövde olmayacak ve büyük ihtimalle devasa rüzgarlığa da yer verilmeyecek. 50 bin dolar seviyesinde bir fiyata sahip olacağı aktarılan araç, üst sınıfta fiyat-performans konusunda çok iddialı olabilir.
Halen sadece Çin’de satılan Xiaomi SU7 elektrikli otomobil modeli, teknik olarak bakarsak 400V temelli ve arkadan itişli standart sürümünde 73.6 kWh BYD Blade batarya üzerine kuruluyor, 700 km CLTC menzili açıklanıyor, 299 beygir güç ile 400 Nm tork getiriyor ve 0’dan 100 km/s hıza 5.28 saniyede çıkabiliyor.
Bu versiyon 210 km/s hıza ulaşabiliyor ve uygun şartlar altında yüzde 10 ile 80 arasını 25 dakikada doldurabiliyor. SU7, 400V temelli ve arkadan itişli Pro sürümünde 94.3 kWh CATL Shenxing batarya üzerine kuruluyor, 830 km CLTC menzili açıklanıyor, 299 beygir güç ile 400 Nm tork getiriyor ve 0’dan 100 km/s hıza 5.70 saniyede çıkabiliyor.
Bu versiyon da 210 km/s hıza ulaşabiliyor ve uygun şartlar altında yüzde 10 ile 80 arasını 30 dakikada doldurabiliyor. Model 800V temelli ve dört çeker Max sürümünde 101 kWh CATL Qilin batarya üzerine kuruluyor, 800 km CLTC menzili açıklanıyor, 673 beygir güç ile 838 Nm tork getiriyor ve 0’dan 100 km/s hıza 2.78 saniyede çıkabiliyor. Bu versiyon 265 km/s hıza ulaşabiliyor ve uygun şartlar altında yüzde 10 ile 80 arasını 19 dakikada doldurabiliyor.