Xiaomi SU7 Ultra prototipi ile Nürburgring Nordschleife rekoru kırıldı. Şirket gerçekten önemli bir başarıya imza atmış durumda.
Geçtiğimiz aylarda Çin’de düzenlenen etkinlikte karşımıza Xiaomi SU7 Ultra prototipi çıkarılmıştı. İki adet HyperEngine V8s isimli elektrik motoruyla donatılan araç, toplamda 1.548 beygir güç üretiyor. 0’dan 100 km/s hıza sadece 1,97 saniyede çıkabilen, 300 km/s hıza ulaşması ise 15 saniye alan SU7 Ultra prototipi, maksimumda 350 km/s hızı görebiliyor. Dışındaki tüm gövde panelleri karbon fiberden üretilen araç, 1.900 kg ağırlığında ve 2.145 kg kadar yer basma kuvveti üretebiliyor. Batarya güç çıkışı 1.330 kW olarak açıklanan iddialı model, arkasında devasa bir karbon fiber rüzgarlık taşıyor. Aerodinamik olarak temel aldığı SU7’den çok daha agresif olan model, Xiaomi CEO’su Lei Jun tarafından duyurulduğu kadarıyla Nürburgring Nordschleife pistinde 6 dakika 46 saniyelik bir rekor tur süresi elde etti. Profesyonel yarış pilotu David Pittard tarafından kaydedilen bu derece, aracı Nordschleife tarihinin en hızlı dört kapılı otomobili yaptı. Rekorun kırıldığı turu hemen aşağıda ya da burada izleyebilirsiniz:
Bu arada araç bir ticari versiyona da sahip olacak ve bu versiyon 29 Ekim’de görücüye çıkarılacak. 2025’in ilk yarısında satışa sunulacağı aktarılan bu modelin ilk tanıtımını Xiaomi CEO’su Lei Jun X platformundaki hesabından şöyle yaptı: “Hayalimdeki araç olan Xiaomi SU7 Ultra’yı tanıtmaktan heyecan duyuyorum. Hem günlük sürüş hem de piste çıkmak için mükemmel olan SU7 Ultra, inanılmaz bir performans, en yeni teknolojiler ve harika bir sürüş deneyimi getiriyor. Bu aracı, üstün performansı sevenler, yolda heyecanı hissetmek isteyenler ve hayatı dolu dolu yaşamaya hazır olanlar için ürettik.” Lei Jun, yaptığı ayrı bir paylaşımda ise aracın iddialı fren sistemine değindi: “SU7 Ultra, profesyonel yarış standartları için karbon seramikten yapılmış, sınıfının en büyük fren disklerine sahip.” CEO baka bir paylaşımda ise araçta “Bilstein EVO T1” süspansiyon sisteminin kullanıldığı söyledi.
Halen sadece Çin’de satılan Xiaomi SU7 elektrikli otomobil modeli, teknik olarak bakarsak 400V temelli ve arkadan itişli standart sürümünde 73.6 kWh BYD Blade batarya üzerine kuruluyor, 700 km CLTC menzili açıklanıyor, 299 beygir güç ile 400 Nm tork getiriyor ve 0’dan 100 km/s hıza 5.28 saniyede çıkabiliyor. Bu versiyon 210 km/s hıza ulaşabiliyor ve uygun şartlar altında yüzde 10 ile 80 arasını 25 dakikada doldurabiliyor. SU7, 400V temelli ve arkadan itişli Pro sürümünde 94.3 kWh CATL Shenxing batarya üzerine kuruluyor, 830 km CLTC menzili açıklanıyor, 299 beygir güç ile 400 Nm tork getiriyor ve 0’dan 100 km/s hıza 5.70 saniyede çıkabiliyor.
Bu versiyon da 210 km/s hıza ulaşabiliyor ve uygun şartlar altında yüzde 10 ile 80 arasını 30 dakikada doldurabiliyor. Model 800V temelli ve dört çeker Max sürümünde 101 kWh CATL Qilin batarya üzerine kuruluyor, 800 km CLTC menzili açıklanıyor, 673 beygir güç ile 838 Nm tork getiriyor ve 0’dan 100 km/s hıza 2.78 saniyede çıkabiliyor. Bu versiyon 265 km/s hıza ulaşabiliyor ve uygun şartlar altında yüzde 10 ile 80 arasını 19 dakikada doldurabiliyor.