reklamı kapat

POPÜLER

Xiaomi SU7 Ultra prototipi

Xiaomi SU7 Ultra prototipi resmi olarak görücüye çıkarıldı

 - Güncelleme: 19 Temmuz 2024 17:12

Çinli teknoloji devi Xiaomi bugün yeni akıllı telefonlar ve giyilebilir ürünler yanında bir otomobil duyurusu da gerçekleştirdi.

Bugün Çin’de düzenlenen etkinlikte karşımıza Xiaomi SU7 Ultra prototipi de çıkarıldı. Yapılan açıklamaya göre bu yarış odaklı tasarlanan tamamen elektrikli araçla ekim ayında efsane Nürburgring Nordschleife pistinde bir rekor elde edilmeye çalışılacak. İki adet HyperEngine V8s adı verilen elektrik motoruyla donatılan araç, toplamda tam 1.548 beygir güç üretiyor. 0’dan 100 km/s hıza sadece 1,97 saniyede çıkabilen, 300 km/s hıza ulaşması ise 15 saniye alan SU7 Ultra, maksimumda 350 km/s hızı görebiliyor. Dışındaki tüm gövde panelleri karbon fiberden üretilen araç, 1.900 kg ağırlığında ve 2.145 kg kadar yer basma kuvveti üretebiliyor. Batarya çıkışı 1.330 kW olarak açıklanan iddialı model, arkasında devasa bir karbon fiber rüzgarlık taşıyor. Aerodinamik olarak temel aldığı SU7’den çok daha agresif olan model, kesin değil ancak Nordschleife’nın dört kapılı elektrikli sedan sınıfının rekorunu eline geçirebilir. Bu arada bugün Xiaomi CEO’su Lei Jun’u, kendi geliştirdikleri “Xiaomi SU7” elektrikli otomobil ile yanlarken gösteren bir video da paylaşıldı:

Halen sadece Çin’de satılan Xiaomi SU7 elektrikli otomobil modeli, teknik olarak bakarsak 400V temelli ve arkadan itişli standart sürümünde 73.6 kWh BYD Blade batarya üzerine kuruluyor, 700 km CLTC menzili açıklanıyor, 299 beygir güç ile 400 Nm tork getiriyor ve 0’dan 100 km/s hıza 5.28 saniyede çıkabiliyor. Bu versiyon 210 km/s hıza ulaşabiliyor ve uygun şartlar altında yüzde 10 ile 80 arasını 25 dakikada doldurabiliyor. SU7, 400V temelli ve arkadan itişli Pro sürümünde 94.3 kWh CATL Shenxing batarya üzerine kuruluyor, 830 km CLTC menzili açıklanıyor, 299 beygir güç ile 400 Nm tork getiriyor ve 0’dan 100 km/s hıza 5.70 saniyede çıkabiliyor.

Bu versiyon da 210 km/s hıza ulaşabiliyor ve uygun şartlar altında yüzde 10 ile 80 arasını 30 dakikada doldurabiliyor. Model 800V temelli ve dört çeker Max sürümünde 101 kWh CATL Qilin batarya üzerine kuruluyor, 800 km CLTC menzili açıklanıyor, 673 beygir güç ile 838 Nm tork getiriyor ve 0’dan 100 km/s hıza 2.78 saniyede çıkabiliyor. Bu versiyon 265 km/s hıza ulaşabiliyor ve uygun şartlar altında yüzde 10 ile 80 arasını 19 dakikada doldurabiliyor.

Xiaomi elektrikli otomobil yanında bu da ilginizi çekebilir: Vivo X Flip katlanabilir telefon modeli