Xiaomi SU7 Ultra resmi olarak görücüye çıkarıldı
Yasal olarak yola çıkarılabilecek pist odaklı Xiaomi SU7 Ultra için ilk resmi tanıtım doğrudan Xiaomi CEO’su Lei Jun tarafından yapıldı.
Geçtiğimiz aylarda Çin’de düzenlenen etkinlikte karşımıza Xiaomi SU7 Ultra prototipi çıkarılmıştı. Yarış odaklı tasarlanan bu tamamen elektrikli araçla bugün efsane Nürburgring Nordschleife pistinde bir rekor kırıldığı duyuruldu. İki adet HyperEngine V8s isimli elektrik motoruyla donatılan araç, toplamda 1.548 beygir güç üretiyor. 0’dan 100 km/s hıza sadece 1,97 saniyede çıkabilen, 300 km/s hıza ulaşması ise 15 saniye alan SU7 Ultra prototipi, maksimumda 350 km/s hızı görebiliyor. Dışındaki tüm gövde panelleri karbon fiberden üretilen araç, 1.900 kg ağırlığında ve 2.145 kg kadar yer basma kuvveti üretebiliyor. Batarya güç çıkışı 1.330 kW olarak açıklanan iddialı model, arkasında devasa bir karbon fiber rüzgarlık taşıyor. Aerodinamik olarak temel aldığı SU7’den çok daha agresif olan model, bir ticari versiyona da sahip olacak ve bu versiyon bugün itibarıyla karşımıza çıkarıldı. Elbette normal SU7’den çok daha sportif bir tasarıma sahip olan SU7 Ultra, yüksek aerodinamik performans için karbon fiberden üretilen büyük bir rüzgarlığa ve özel tasarım tamponlara sahip.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
285 kg’lık yere basma kuvveti ürettiği aktarılan tamamen elektrikli araç, üç farklı elektrik motoru üzerinden tam 1.548 PS güç üretiyor. 0’dan 100 km/s hıza sadece 1,98 saniyede çıkabilen SU7 Ultra, 200 km/s hıza 5,86 saniyede ulaşıyor ve en üstte 350 km/s hızı görebiliyor. Xiaomi, SU7 Ultra’nın Nürburgring’in en hızlı dört kapılı üretim otomobili olmasını istiyor. Yüksek performanslı karbon seramik frenler (önde 6, arkada dört pistonlu) ve pist sürüşlerine özel Bilstein EVO 1 süspansiyon sistemiyle donatılan araçta özel bir “pist modu” da bulunuyor. Bu mod tur zamanlarını topluyor, detaylı analizler sunuyor ve eğer istenirse turların videosunu kaydedebiliyor.
The interior of the #XiaomiSU7Ultra is also crafted for performance! pic.twitter.com/fb33QnfWwt
— Xiaomi (@Xiaomi) October 29, 2024
Modeldeki yüksek performanslı Qilin 2.0 batarya hakkında net bir kapasite paylaşılmadı, sadece Xiaomi CEO’su Lei Jun şunları söyledi: “SU7 Ultra’nın bataryası ekstra güçle güçlendirildi. Şarj hızı artırılırken, sürekli yüksek performans sağlamak için güç çıkış verimliliği en üst düzeye çıkarıldı.” Dört kişilik bir makine olan SU7 Ultra, sportif yapıda harika görünen alcantara ve deri kaplı koltuklarla geliyor. Direksiyonunda da karbon fiber ve alcantaranın kullanıldığı araç, ön koltuklarının arka kısımlarını da birçok lüks spor otomobil gibi karbon fiberle kaplıyor. Henüz Çin dışında satılıp satılmayacağı hakkında bilginin olmadığı SU7 Ultra, kağıt üzerinde inanılmaz görünüyor.
Lei Jun bu araç hakkında dün X platformundaki hesabından şunları yazmıştı: “Hayalimdeki araç olan Xiaomi SU7 Ultra’yı tanıtmaktan heyecan duyuyorum. Hem günlük sürüş hem de piste çıkmak için mükemmel olan SU7 Ultra, inanılmaz bir performans, en yeni teknolojiler ve harika bir sürüş deneyimi getiriyor. Bu aracı, üstün performansı sevenler, yolda heyecanı hissetmek isteyenler ve hayatı dolu dolu yaşamaya hazır olanlar için ürettik.”
Halen sadece Çin’de satılan “normal” Xiaomi SU7 elektrikli otomobil modeli, teknik olarak bakarsak 400V temelli ve arkadan itişli standart sürümünde 73.6 kWh BYD Blade batarya üzerine kuruluyor, 700 km CLTC menzili açıklanıyor, 299 beygir güç ile 400 Nm tork getiriyor ve 0’dan 100 km/s hıza 5.28 saniyede çıkabiliyor. Bu versiyon 210 km/s hıza ulaşabiliyor ve uygun şartlar altında yüzde 10 ile 80 arasını 25 dakikada doldurabiliyor. SU7, 400V temelli ve arkadan itişli Pro sürümünde 94.3 kWh CATL Shenxing batarya üzerine kuruluyor, 830 km CLTC menzili açıklanıyor, 299 beygir güç ile 400 Nm tork getiriyor ve 0’dan 100 km/s hıza 5.70 saniyede çıkabiliyor.
Bu versiyon da 210 km/s hıza ulaşabiliyor ve uygun şartlar altında yüzde 10 ile 80 arasını 30 dakikada doldurabiliyor. Model 800V temelli ve dört çeker Max sürümünde 101 kWh CATL Qilin batarya üzerine kuruluyor, 800 km CLTC menzili açıklanıyor, 673 beygir güç ile 838 Nm tork getiriyor ve 0’dan 100 km/s hıza 2.78 saniyede çıkabiliyor. Bu versiyon 265 km/s hıza ulaşabiliyor ve uygun şartlar altında yüzde 10 ile 80 arasını 19 dakikada doldurabiliyor.