reklamı kapat

POPÜLER

Xiaomi SU7 LOG Tasarım

Xiaomi SU7’nin karıştığı bir kaza daha ortaya çıktı

Markanın alandaki ilk çözümü olan, tamamen elektrikli otomobil modeli Xiaomi SU7 için bir kaza daha gündeme gelmiş durumda.

Şu an sadece Çin pazarında yer alan Xiaomi SU7 elektrikli otomobil modeli için bugün ses getiren beyaz renkli Mercedes ile yapılan ciddi trafik kazası oldu. Bu kaza sonrasında iki aracın de ciddi şekilde hasar aldığı görülüyor, altında devasa bir batarya paketi olan SU7’de herhangi bir yangın belirtisi bulunmuyor. Türkiye’ye resmi olarak getirilmeyecek araç için daha önce de birden fazla kaza görüntüsü karşımıza çıkmıştı. Hemen altta izleyebileceğiniz ilk videoda, test aracıyla hızlanma sırasında kontrolün kaybedilmesi ve bariyerlere çarpılması gözler önüne seriliyor (Burada yüksek ihtimalle çekiş kontrol sistemi iptal edilmiş). Daha alttaki ikinci videoda yol ayrımına çarpan bir SU7 karşımıza çıkıyor, onun altında ise havalı süspansiyon sistemi bozulan ve bu yüzden direkt olarak yere çöken bir başka SU7 kendisini gösteriyor. Yukarıdaki fotoğraflarda ise bir BMW’ye temas eden SU7 bizleri karşılıyor. Bu kazaların hepsi aktarıldığı kadarıyla şirket çalışanlarının yaptıkları test sürüşleri sırasında meydana gelenler.

Xiaomi SU7 elektrikli otomobil modeli, Çin’de düzenlenen etkinlik kapsamında verilen bilgiye göre yaklaşık 30 bin dolarlık bir başlangıç fiyatına sahip. Aracın SU7 Pro versiyonu için 34 bin doların, SU7 Max versiyonu içinse 42 bin doların gözden çıkarılması gerekiyor. Satın alma talebi özelinde kısa sürede 100 bin rezervasyonu geride bırakan (27 dakikada 50 bin araç satıldığı da gelen bilgiler arasında) çünkü fiyatı oldukça iddialı olan araç, dün öğrendiğimiz kadarıyla sahiplerine hemen teslim edilmeyecek. SU7 ve SU7 Pro sürümleri için firma 18 ila 21 hafta arasında bir teslim tarihi veriyor, SU7 Max özelinde süre aralığı tam 30 haftaya kadar çıkıyor.

Firmanın ilk aracı teknik olarak bakarsak 400V temelli ve arkadan itişli standart sürümünde 73.6 kWh BYD Blade batarya üzerine kuruluyor, 700 km CLTC menzili açıklanıyor, 299 beygir güç ile 400 Nm tork getiriyor ve 0’dan 100 km/s hıza 5.28 saniyede çıkabiliyor. Bu versiyon 210 km/s hıza ulaşabiliyor ve uygun şartlar altında yüzde 10 ile 80 arasını 25 dakikada doldurabiliyor. SU7, 400V temelli ve arkadan itişli Pro sürümünde 94.3 kWh CATL Shenxing batarya üzerine kuruluyor, 830 km CLTC menzili açıklanıyor, 299 beygir güç ile 400 Nm tork getiriyor ve 0’dan 100 km/s hıza 5.70 saniyede çıkabiliyor.

Bu versiyon da 210 km/s hıza ulaşabiliyor ve uygun şartlar altında yüzde 10 ile 80 arasını 30 dakikada doldurabiliyor. Model 800V temelli ve dört çeker Max sürümünde 101 kWh CATL Qilin batarya üzerine kuruluyor, 800 km CLTC menzili açıklanıyor, 673 beygir güç ile 838 Nm tork getiriyor ve 0’dan 100 km/s hıza 2.78 saniyede çıkabiliyor. Bu versiyon 265 km/s hıza ulaşabiliyor ve uygun şartlar altında yüzde 10 ile 80 arasını 19 dakikada doldurabiliyor.

Xiaomi SU7 elektrikli otomobil ailesi yanında bu da ilginizi çekebilir: Vivo X Flip katlanabilir telefon modeli