Yahoo Finance, yapılan anket üzerinden belirlediği 2021’in en iyi ve kötü şirketlerini açıkladı. İki uçta Microsoft ve Facebook / Meta yer aldı.
Çok sayıda kişinin katılımıyla yapılan anketin sonucuna göre 2021’in en iyi şirketi Microsoft seçildi. 2021’in en kötü şirketi ise Alibaba’nın önünde yer alan Facebook ya da yeni adıyla Meta oldu. Bu aslında çok da büyük bir sürpriz oluşturmadı. Firma bu yıl da hep iyi konulardan çok kötü konular ile gündemdeydi.
Örneğin eski Facebook çalışanı Frances Haugen, bir ihbarcı olarak geçtiğimiz aylarda şirket içerisinden büyük bilgileri kamuoyu ile paylaştı. Facebook’a yönelik ciddi suçlamalarda bulunan Haugen, şirketin nefret söylemi karşısında kârlılığa öncelik verdiğini belirtti.
Haugen, Facebook’ta hemen her konuda önceliğin para yani yüksek kârlılık olduğunu belirtiyor ve bu yüzden firmanın birçok durumu gücü olmasına rağmen tam olarak engellemediğini iddia ediyor. Platform içerisinde birçok saldırgan durumun, etkileşim ve reklam geliri gözetilerek gerektiği kadar durdurulmadığı da Haugen tarafından aktarılanlar arasında yer alıyor.
Son dönemde Instagram’ın ergenlik çağındaki kız çocuklarının ruh sağlığına zarar verdiğini bilmesi ve aşı karşıtlarına karşı gerekli adımları atmaması nedeniyle eleştirilerin merkezinde yer alan Facebook, Frances Haugen‘in açıklamasına göre toplum ile farklı düşen kendi doğrularına sahip. Bu doğruların merkezinde ise yukarıda da dediğimiz gibi daha fazla paranın ve kârlılığın yer aldığı iddia ediliyor.
ABD’de yaşanan kongre baskınını engelleme konusunda da Facebook’u suçlayan Haugen, bu söylemleriyle gerçekten ciddi ses getirmişti.
Facebook / Meta, geçtiğimiz aylarda metaverse konusunda büyük bir gösterim yaptı. Direkt olarak “gerçeklikten kaçış” olarak nitelendirebileceğimiz metaverse, Meta’nın kurmak istediği bir “sanal dünya” olarak karşımızda yer alıyor.
Bilim kurgu filmlerinden gördüğümüz sanal dünya konseptini “Horizon (İş, oyun ve eğlence için farklı sürümleri var)” adı verilen metaverse dünyasına özel bir sosyal ağ ile birleştiren Meta, dijital avatarlar ile etkileşime geçilecek sanal gerçeklik merkezli uçuk bir gelecek hayali oluşturuyor.
Metaverse’yi sadece eğlence değil çalışma hayatı (Sanal karakterler ile istenilen her yerde toplantı vb.) için de planlayan Meta, aynı zamanda süreci sadece sanal ile kısıtlamak da istemiyor. Firma, fiziksel dünya ile sanalı birleştirmek yani temel olarak artırılmış gerçeklik temelinde bir metaverse kurmak istiyor.