Sekiz silindir mimarisi üzerine geliştirilen motorla birlikte Yamaha ve Toyota ikilisinin alternatif ünite tarafında eli güçlenecek.
İlk resmi detayları geçtiğimiz günlerde servis edilen Toyota ve Yamaha ortaklıklı motor üretim ortaklığından önemli bilgiler gelmeye devam ediyor. Hidrojen yakıt hücresi temeline dayanacak olan ünite için bir araya gelen ikili, tamamen hidrojenle çalışan otomobiller için 5.0 litrelik V8 motor geliştiriyor. Elektrikli araçlara alternatif olacak hidrojen teknolojisinde Audi gibi birçok önemli markanın çalışmaları da devam ederken, Japon tarafındaki bu ittifakın somut etkilerinin şimdiden ne denli olacağı da merak konusu.
Hidrojen yakıt teknolojisi için çalışmalarına 5 yıl önce başlayan Yamaha, bu ortaklıkla teknik tarafta büyük rol oynayacak. Toyota için geliştirilen sekiz silindirli motorla ilgili ilk teknik verileri de paylaşan marka, 450 PS güç ve 540 Nm’lik tork değerlerinin yakalanabildiği güncel bir tabloyu karşımıza çıkarttı. Lexus’un RC F modelinde kullanılan motorun temel alındığı bu proje kapsamında; enjektörlerde, silindir kafalarında, emme manifoldunda ve daha pek çok hayati motor bileşeninde revizyonlar yapıldığını görüyoruz. Bu revizyonlarla birlikte motorun fosil yakıtlı versiyona göre yaklaşık 25 PS’lik güç kaybı olsa da, tork tarafında ufak bir iyileşmesi söz konusu.