Yandex Navigasyon, dijital reklamcılık alanında ilklere imza atmaya devam ediyor. Son dönemde lokasyon bazlı reklam çalışmalarına öncülük yapan Yandex, dijital iletişime navigasyonda daha farklı bir boyut getiren lokasyon bağımsız “Dijital Billboard” adlı yeni reklam modelini tanıttı.
Yandex Navigasyon, Kolektif House-Levent’te düzenlediği bir etkinlikle yeni reklam modelini tanıttı. Medya planlama ajanslarından ve markalardan 100’den fazla katılımcının yer aldığı etkinliğin açılış konuşmasını Yandex Türkiye Ülke Müdürü Onur Karahayıt yaptı. Yandex Navigasyon’un reklam modellerini yaklaşık bir yıl önce devreye aldıklarını belirten Karahayıt şunları söyledi: “Bu kısa sürede muazzam bir iş başardık. Otomotivden giyime, gıdadan inşaata kadar farklı sektörlerden markalara hizmet veren bir reklam mecrası haline geldik. Navigasyon reklam modellerimizi yeni özelliklerle geliştirmeye devam ediyoruz.”
Rusya’dan sonra ikinci büyük pazar Türkiye
Etkinliğe, Yandex’in merkezinin bulunduğu Rusya’dan katılan Yandex Navigasyon Ürün Müdürü Mikhail Vysokovskiy, Yandex Navigasyon’un global vizyonu ve geleceği hakkında bilgiler verdi. Türkiye’nin dünyadaki tüm Yandex Navigasyon ekosistemi içinde yüzde 20 payının olduğunu vurgulayan Mikhail Vysokovskiy, “Rusya’dan sonra ikinci büyük pazar olan Türkiye, bizim için çok değerli” dedi.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Mercedes Benz: “Yandex’in katkısıyla başarılı bir kampanya iletişimi süreci geçirdik ve satışlarımıza olumlu etkisini gördük”
Mercedes Benz Finansal Hizmetler’den Aylin Güngör ise şunları söyledi: “Dünyada dijital teknolojilerin yaygın kullanımı otomobil alımlarındaki karar verme sürecini de etkiliyor. İnsanlar araç almadan önce minimum 10 saat internette araştırma yapıyor.
Türkiye’de seyahat ve ulaşım planlaması konusunda uygulama mağazalarında en çok indirilen ve kullanılan uygulamalardan biri olan Yandex Navigasyon, bizim için çok önemli bir mecra. ‘Markalı Pop-up Pin’ ve ‘Özel Kategori’ reklam modellerini kullanarak düşük faizli otomobil kampanyalarımızı kullanıcılara duyurduk. Mart 2018’de navigasyon üzerinde 30.3 milyon logo gösterimi elde ettik. Mercedes-Benz Otomobil Showroomları’na 16 bin rota oluşturuldu. Yandex’in değerli katkısıyla başarılı bir kampanya iletişimi süreci geçirdik ve satışlarımıza olumlu etkisini gördük.”
İlgili video
Yandex’ten harita düzenleme servisi: Yandex Map Editor