Yapay zeka temelli Google arama altyapısı, pizzaya yapıştırıcı eklenmesini önerdi

24 Mayıs 2024 09:22

Yapay zeka temelli Google arama altyapısı pizzaya yapıştırıcı sürülmesini önerdi ve bu yüzden internetin diline düştü.

İnternetin görünür yüzünü kontrol eden Google, üretken yapay zekayı direkt olarak arama sonuçlarına getirmek istiyor ve bunun için uzunca bir süredir “Search Generative Experience (SGE)” adı altında Labs merkezli testler yapılıyor. Bu testlerin arkasında arama terimlerine şimdi olduğu gibi site bazı sonuçlar vermek yerine, üretken yapay zeka üzerinden etkili cevaplara üretmek yer alıyor. Bu faydalı altyapı, kişilere aradıkları konular hakkında ayrıntılı cevaplar üretiyor ve burada internet sitelerinde yayınlananlar yanında özel eğitilen büyük dil modelinden yardım alınıyor. İnternet sitelerinden aldığı bilgilere kaynak ekleyen sistem, kişilere olası devam sorularını dahi kendisi üretiyor. Peki bu sistem tam olarak nasıl bir performans veriyor? Sistemin ürettiği cevaplar her zaman iyi değil ve bazen gerçekten “inanılmaz” sonuçlar ortaya çıkabiliyor. Örneğin sistem bu aralar yapılan Peynir pizzaya yapışmıyor” aramasına cevap olarak tam 11 yıllık bir saçma sapan Reddit paylaşımından aldığı, “Onun için kimyasal yapıştırıcı kullan” önerisini çıkardı. X’e düşünce patlayan bu durum, sistemin tek hatalı cevabı da değil ve şu aşamada faydadan çok zarar sağlıyor gibi görünüyor. Üzerinde daha çok çalışma gereken sistem, hali hazırda geriye düşmeye başlayan Google arama altyapısından (Kişiler artık aramalar için daha çok Reddit gibi platformlara gitmeye başladı çünkü Google sonuçları SEO çöplüğüne döndü) kişileri daha da soğutacak gibi görünüyor.

Bu sistemi daha önce gündeme getiren bazı maddi planlar olmuştu. O zaman Google için SGE altyapısını tamamen ücretsiz bırakmak istemiyor denildi. Buradaki sunucu masrafları nedeniyle firma SGE sistemini ya da sistemin belirli özelliklerini ileride ücretli hale getirebilir bilgisi geçildi, şirketin burada tek tek satış yapmayacağı ve bazı özellikleri ücretli Gemini Advanced ya da Google One abonelikleri altına alacağı iddia edildi. Kısa süre önce ise hepsinin üstüne yapay zeka temelli Google arama altyapısına da reklamların geleceği resmi olarak duyuruldu. Bu konuda ilk adımın ABD merkezli olarak atılacağı aktarıldı.

Firma bu tarafta bir süredir bazı ABD’li kullanıcıların karşısına kendi istekleriyle seçmemiş olsalar bile yapay zeka üretimi sonuçlar da çıkarıyor. Kullanıcılar için güzel ancak site sahipleri için kötü olan (Çünkü bu altyapı nedeniyle site sahibi trafik çekemiyor) bu yeni dönem, bu aralar ABD merkezli olarak geniş çaplı kullanıma alınıyor ve artık AI Summaries olarak isimlendiriliyor.

Google arama adımları yanında bu da ilginizi çekebilir: Geleceğin robotlarını dans ederken izleyin

Paylaş