Uzun süredir devam eden bir bekleyiş sürecimiz daha sona erdi. Maserati MC20, MC12’nin ardından markanın yarış genetiklerini sokaklara taşıyacak.
Ghibli Hybrid ile elektrik gücüne geçiş sürecinde önemli bir adım atan Maserati, kendisinden asıl beklenen ana yemeği de nihayet resmiyete kavuştudu. 2014 yılında tanıtımı gerçekleştirilen konsept Alfieri’nin ardından bu beklentileri tavan yaptıran İtalyan üretici, seri üretim hamlesini ise “MC” rozeti üzerinden hayata geçiriyor. Gün içerisinde sızıntı görselleri üzerinden tasarım dinamiklerini gördüğümüz Maserati MC20, tasarımın da ötesinde niteliklerle kayıtlara geçecek. Markanın kendi içerisinde geliştirdiği motorun kullanıldığı otomobil, ortadan motorlu altyapı mimarisi ve arkadan çekiş deneyimiyle ilgi toplayacak gibi görünüyor.
MC20’nin rakamsal verilerine baktığımızda ilk olarak elmas niteliğinde parlayan yepyeni motora göz gezdirmemiz gerekiyor. 3.0 litrelik V6 makine 621 beygir güç ve 730 Nm tork üretiyor. 8 kademeli otomatik şanzımanla kombin edilen bu motor, MC20’yi 0’dan 100’e sadece 2,9 saniyede taşıyor. Elektrikli otomobillere göz kırpan bu ivmelenme verileri, 323 km/s’lik maksimum sürat ile nabızları yüksekte tutmaya devam edecek. Rakamsal veri başlığı altında aracın güç/ağırlık oranından da bahsetmek gerekiyor. Monokok yapıda karbon fiber bir şasisi olan MC20, 1.500 kilogramlık toplam ağırlık değeriyle yola iniyor. Bu da yapılan hesaplamalar sonucunda 2,3 kilogram başına 1 beygirlik oran getiriyor. Aynı tabloda ton başında yaklaşık 415 beygirlik bir sonuçtan da bahsetmek mümkün.
Levante tanıtım filmi