reklamı kapat

POPÜLER

“Yarışı elektrik kazandı”; Volkswagen cephesinde yeni fabrika yatırımları açıklandı

Önümüzdeki 10 yılın sonunda batarya odaklı 6 büyük fabrika açmaya hazırlanan Volkswagen, ilk noktaları da belirlemiş durumda.

Elektrik geleceğinden sorumlu olacak “ID.” rozetli ürün gamını çeşitlendirme konusunda hızlı adımlar atmayı sürdüren Volkswagen, bu adımları yan kanallarla desteklemeyi de ihmal etmiyor. Pek çok fabrikasındaki üretim bantlarını elektrikli araçların üretimi için revize eden marka, üretim sürecinde kendi kendine yeten bir işleyişi hayata geçirmek istiyor. Tüm bu planların duyurusunu içeren “Power Day” etkinliğinde sahneye çıkan grup CEO’su Herbert Deiss, önümüzdeki 9-10 yıllık süreçteki yatırımları ilk kez paylaştı. Eğer her şey planlandığı gibi giderse Volkswagen, 2030 yılına kadar Avrupa merkezli olarak 6 büyük üretim tesisini hayata geçirmek istiyor. Yine aynı dönemin sonunda marka ürün gamının yüzde 80’i tek batarya sistemi üzerine inşa edilecek.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Volkswagen, batarya maliyetlerini önemli ölçüde aşağı çekmeyi hedefliyor

Volkswagen, bataryaları kendi bünyesinde üretmenin yanında tek tip altyapı sistemine geçişle birlikte imalat aşamalarında radikal iyileşmeler yakalamak istiyor. Bu da satışa sunulacak araçların kullanıcılara daha ulaşılabilir fiyatlarda satılabilmesindeki kilit etmenlerden birisi olacak. Süreçle ilgili açıklamalarda bulunan grubun teknoloji sorumlusu Thomas Schmall; “Araçlarda kullanacağımız bataryalarını maliyetini karmaşıklığını azaltmanın yanında menzili ve performansı artırmayı hedefliyoruz. Tüm bu çabalarımız, e-mobiliteyi uygun maliyetli bir alan haline getirecek. Pil maliyetlerini giriş seviyesi modellerde yüzde 50 azaltabileceğimiz bir şema önümüzde duruyor. Sistemlerinin maliyetini kilovat saat başına 100 euronun önemli ölçüde altına çekeceğiz.” diyerek geri dönüşüm süreçlerinin de bu noktada önemli olacağını vurguladı.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Grubun bu bataya planlarını hayata geçireceği yeni 6 fabrikanın ilk iki tanesinin İsveç ve Almanya’da konumlandırılacağı kesinleşmiş durumda. Üçüncü ayak için İspanya konuşulurken, geriye kalan 3 tesis için fizibilite çalışmalarının devam ettiği de açıklanan bilgiler arasında. Tüm bu tesislerde odaklanılacak olan batarya teknolojisinin temeli ise “solid-state” olarak bilinen katı yapılı sistemler. Tasarımcı Henrik Fiskeri’in kendi markasında da kullandığı bu teknoloji, lityum iyon yapılı bataryalara göre çok daha başarılı veriler sunmasıyla öne çıkıyor. Bu noktada bataryalarda hafifleme ve hızlı şarj teknolojilerinde iyileşme beklenebilir. Volkswagen şarj altyapısı konusunda da ciddi bir yatırım bütçesi planlıyor. Dünyanın en büyük hızlı şarj destekli ağını kurmak isteyen grup, 2025 yılına gelindiğinde ortaklarının da desteğiyle Avrupa merkezli olarak 18.000 adedi bulan hızlı şarj noktasını kullanıma hazır hale getirmek istiyor. Bunun yanında Birleşik Devletler’de de bu yılın sonunda 3.500 yeni hızlı şarj noktası kullanıma hazır hale getirecek. Çin pazarı için ise bu rakam 2025 yılında 17.000 hızlı şarj noktası olarak hedeflendi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

İlginizi Çekebilir

Mustang Mach E

İLGİLİ HABERLER