Önümüzdeki 10 yılın sonunda batarya odaklı 6 büyük fabrika açmaya hazırlanan Volkswagen, ilk noktaları da belirlemiş durumda.
Elektrik geleceğinden sorumlu olacak “ID.” rozetli ürün gamını çeşitlendirme konusunda hızlı adımlar atmayı sürdüren Volkswagen, bu adımları yan kanallarla desteklemeyi de ihmal etmiyor. Pek çok fabrikasındaki üretim bantlarını elektrikli araçların üretimi için revize eden marka, üretim sürecinde kendi kendine yeten bir işleyişi hayata geçirmek istiyor. Tüm bu planların duyurusunu içeren “Power Day” etkinliğinde sahneye çıkan grup CEO’su Herbert Deiss, önümüzdeki 9-10 yıllık süreçteki yatırımları ilk kez paylaştı. Eğer her şey planlandığı gibi giderse Volkswagen, 2030 yılına kadar Avrupa merkezli olarak 6 büyük üretim tesisini hayata geçirmek istiyor. Yine aynı dönemin sonunda marka ürün gamının yüzde 80’i tek batarya sistemi üzerine inşa edilecek.
Volkswagen, bataryaları kendi bünyesinde üretmenin yanında tek tip altyapı sistemine geçişle birlikte imalat aşamalarında radikal iyileşmeler yakalamak istiyor. Bu da satışa sunulacak araçların kullanıcılara daha ulaşılabilir fiyatlarda satılabilmesindeki kilit etmenlerden birisi olacak. Süreçle ilgili açıklamalarda bulunan grubun teknoloji sorumlusu Thomas Schmall; “Araçlarda kullanacağımız bataryalarını maliyetini karmaşıklığını azaltmanın yanında menzili ve performansı artırmayı hedefliyoruz. Tüm bu çabalarımız, e-mobiliteyi uygun maliyetli bir alan haline getirecek. Pil maliyetlerini giriş seviyesi modellerde yüzde 50 azaltabileceğimiz bir şema önümüzde duruyor. Sistemlerinin maliyetini kilovat saat başına 100 euronun önemli ölçüde altına çekeceğiz.” diyerek geri dönüşüm süreçlerinin de bu noktada önemli olacağını vurguladı.