Yarısı var yarısı yok; Cenevre’nin en garip otomobili Sin Cars S1 ile tanışın
Fuarın en seri otomobillerinden birisi olan Sin Cars S1’in, tasarım bazında en farklısı olduğuna hiç şüphe yok.
Dünyanın en önemli otomobil organizasyonlarından birisi olan Cenevre Otomobil Fuarı, şüphesiz katılım sağlayan her marka için ayrı bir prestij noktası. Opel‘in bu yıl es geçerek bizleri şaşırttığı fuarda günlük hayatta sokaklarda gördüğümüz markaların yeni jenerasyon modelleri sergilenirken, bu noktada atlanmaması gereken bir noktanın olduğunu düşünüyoruz. Apollo örneğinde olduğu gibi bir dönem ufak ve adı duyulmamış birçok üretici için, Cenevre büyük bir atılım kapısı. Bunun farkında olan Sin Cars, “devrimsel bir yarış otomobili” olarak lanse ettiği S1 ile fuarın en dikkat çeken markalarından birisi olmayı başardı. Modelin tasarımında bir kısmı olduğu gibi şasinin görünebileceği şekilde bırakan tasarımcılar, performans ve ağırlık değerleri konusunda akıllara bu işin ustalarından Lotus’u getiriyor.
Üç farklı motor seçeneği
Motor seçenekleri konusunda gerçekten iyi düşünülmüş seçeneklerin sunulduğu S1; hibrit, tamamen elektrikli veya benzinli motorla satın alınabiliyor. Hibrit seçeneğe baktığımızda karşımıza karşımıza 120 beygir güç üreten elektrik ve 255 beygir güç üreten 2.0 litrelik benzinli motorun birlikteliği çıkıyor. Tek seferde 200 kilometre menzil kat edebilen bu versiyonun toplam ağırlığıysa sadece 220 kilogram. S1’e tamamen elektrikli şekilde sahip olmak isteyenleri ise 120 beygir güç üreten motor ve 400 kilometreye kadar menzil vadeden 48 kWh’lık batarya paketi karşılıyor olacak. Üçüncü ve son seçenek olan benzinli versiyonu da kendi içerisinde ikiye ayıran Sin Cars 2,3 ve 3,5 litre turbo motorlar arasında tercih yaptırıyor. Sırasıyla 310 beygir-434 Nm tork ve 365 beygir- 570 Nm tork üreten bu motorlar S1’i en iyi 2,5 saniyede 0’dan 100’e ulaştırıyor. Yurt dışında 49.900 dolarlık başlangıç fiyatıyla alıcı olacak olan Sin S1’in üretimi 2019’da başlayacak.