Apple, Android cephesine taş atan yeni bir reklam filmi yayınladı. Mahremiyet temasından ilerleyen film, firmanın en büyük kozlarından birini hatırlatıyor.
Geçtiğimiz günlerde yeni bir Android açığı duyulmasının üzerine Apple da yeni reklam filmini yayınladı. Zamanlama açısından hayli doğru bir anda yayınlanan bu reklam, firmanın bugüne kadarki en büyük pazarlama noktalarından birine değiniyor: Mahremiyet. iPhone kullanımının minimum olduğu bu reklamda, insanların günlük hayatında mahremiyetlerine ne kadar önem verdiği görünüyor. Evlerin kapıları kilitleniyor, camlar kapatılıyor, odaların kapılarına notlar asılıyor. Halka açık alanlarda dahi mahremiyetimize ne kadar değer verdiğimiz gösteriliyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
“Mahremiyet istiyorsan, o zaman iPhone”
Video açıklamasına ise “Mahremiyet önemlidir. iMessage mesajlaşmalarınızın şifrelenmesinden Harita uygulamasındaki rotalarınızın geçmişini saklamamaya, internet sitelerinin sizden alabileceği veriyi Safari ile sınırlandırmaya kadar iPhone sizin önemli bilgilerinizi korumak için tasarlandı.” yazısı yer alıyor. Kısacası firmanın geçmişte de vermiş olduğu “iPhone’unuzda olan iPhone’unuzda kalır.” mesajı yineleniyor.
Tabii Apple bu reklamı yayınlarken, yakın geçmişte yaşadığı FaceTime krizini de hatırlatmakta fayda var. Hatırlarsanız, yazılımda yer alan bir hata yüzünden kullanıcılar FaceTime aracılığıyla grup konuşması başlattığında ilk aranılan kişi cevap vermese dahi konuşmaya otomatik ekleniyor ve odadaki konuşmaları arayan tarafından işitilebiliyordu. Apple hızlı bir müdahale ile grup arama özelliğini kapatsa da bu kriz oldukça konuşuldu. Hata düzeltildikten sonra grup arama özelliği ise elbette kullanıcılar için yeniden açıldı.
Apple’ın ürünlerindeki gizliliği koruyacak yeteneklerine ilişkin detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. Hazırlanan reklam filmi ise haberin üzerinde yer alıyor.