Türkiye’nin en büyük girişimlerinden Yemeksepeti, bugün bir kez daha hack’lendi haberiyle gündemde yer alıyor. Durum kötü görünüyor.
Yemeksepeti en son Nevzat Aydın’ın CEO’luk görevini bırakmasıyla ses getirmişti. Bu sefer ise firmanın bir kez daha hack’lendiği yönünde bilgiler gündeme gelmeye başladı. Ortaya çıkan iddialara göre hacker’lar bir şekilde firmanın güncel müşteri verilerini ele geçirmiş durumda.
Bu güncel veriler arasında kredi kartı numaraları (Sadece belirli rakamlar), isim, e-posta, telefon numarası ve açık adres gibi önemli bilgilerin yer aldığı gelen bilgiler arasında. Yeni bilgilerin eski sızıntı ile bağlantılı olmadığı aktarılırken, gerekli ödeme yapılmaması halinde verilerin açık olarak paylaşılma riski bulunuyor.
Bu durumdan dolayı Yemeksepeti’nin KVKK’dan ciddi bir ceza yiyeceği de iddia ediliyor. KVKK, ilk sızıntı için de firmaya ceza kesmişti ancak bu ceza firma için aşırı büyük değildi. Durum bu sefer ise çok daha farklı olabilir.
İddialar hakkında Yemeksepeti tarafından şimdilik sadece aşağıdaki açıklama geldi. Şirket bu açıklamada iddia edildiği gibi bir sızıntı olmadığını, çıkan güncel verilerin başka yerden geldiğini aktarıyor. Konuyu gündeme getiren hacker’lar, Nevzat Aydın’ın sırf bu sızıntı nedeniyle şirketten ayrıldığını dahi iddia etti. Ancak durum böyle değil gibi görünüyor.
Bilgilendirme: pic.twitter.com/HiQ5uOJ1vj
— Yemeksepeti (@yemeksepeti) November 15, 2021
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Yemeksepeti tarafına yönelik ilk siber saldırı detayları şöyle
Yemeksepeti, yaptıkları açıklamada 25.03.2021 sabah saatlerinde bir saldırıya uğradıklarını fark ettiklerini söylemişti. Bu saldırıdan tam 21 milyondan fazla kişinin etkilendiği açıklanmıştı. CEO Nevzat Aydın ise Twitter’dan bu konuda tam olarak şunları söylemişti:
“Arkadaşlar kısa süre önce yaşananlar malum. Detayları resmi hesaplarımızdan kamuoyuyla, direkt iletişim kanallarından kullanıcılarımızla tüm şeffaflığıyla paylaştık. Bu saldırıyı gerçekleştirenlerin bulunması için ilgili kurumlarla tam iş birliği içerisinde devam ediyor süreç.
Hislerimi ifade edecek kelime bulmakta zorlanıyorum. Çok üzgünüm. 20 yıl boyunca en büyük önceliğimiz kullanıcılarımızın güvenliği ve memnuniyeti oldu, olmaya da devam edecek. Benzer bir olayın tekrar yaşanmaması için tüm geliştirmeleri yapmayı sürdürüyoruz.