Dünyanın önde gelen otomotiv ittifaklarından birinin üyeleri olan Renault, Nissan ve Mitsubishi, bugün yeni iş birliği modelinin parçası olan girişimleri açıkladı.
Renault, Nissan ve Mitsubishi’ karlılıklarını daha da arttırmak ve koşullara ayak uydurmak için bir dizi karar aldı. Buna göre, üye şirketler, ortaklarının ticari gelişimlerini desteklemek için kendi liderlik pozisyonlarını ve coğrafi güçlerini kullanarak ortak satın alma gibi alanlarda mevcut İttifak avantajlarını geliştirecek. Lider – takipçi stratejisinin , bu ilke kapsamındaki araçların model yatırım maliyetini yüzde 40’a kadar düşürmesi öngörülüyor. İttifak aynı zamanda, dünyanın farklı bölgelerini “referans bölgeler” olarak konumlandırma ilkesini benimsiyor. Her şirket kendi ana bölgelerine yoğunlaşacak ve her İttifak üyesinin bu bölgelerde en rekabetçi şirketler arasında yer alması ve rekabetçiliğini artırması amacıyla referans kuruluş işlevi görecekler. Bu yeni iş modeli, İttifak’ın, kökten değişen küresel otomotiv ortamında, üyeleri bir bütün olarak güçlendirmek için uzmanlıklarının ve rekabet güçlerinin çoğunu ortaya çıkarmasını sağlayacak.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
İttifak’ın Operasyondan Sorumlu Yönetim Kurulu Başkanı ve Renault Yönetim Kurulu Başkanı Jean-Dominique Senard, yeni iş modeli hakkında şunları söyledi: “Otomotiv dünyasında eşsiz bir stratejik ve operasyonel ortaklık olan İttifak, sürekli değişen küresel otomotiv dünyasında bize güçlü bir rekabet avantajı sağlıyor. Yeni iş modeli, İttifak’ın her bir ortak şirketin varlıklarından ve iş kapasitesinden en iyi şekilde faydalanmasını ve aynı zamanda faaliyetlerini bu şirketlerin kendi kültür ve geçmişlerinden gelen değerleri üzerine inşa etmesini sağlayacak. İttifak’ın üç ortağı, her müşterinin yararına tüm coğrafyalarda, tüm araç segmentlerini ve teknolojilerini kapsarken, İttifak üyesi şirketlerin rekabetçiliğini, sürdürülebilir kârlılığını ve sosyal ve çevresel sorumluluğunu artırmak için çalışacaktır.“
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Şirketlerin kabul ettiği başlıklar ise şu şekilde oldu;
- Platformdan üst gövdeye kadar İttifak’ın standardizasyon stratejisini daha ileri taşımak;
- Her bir ürün segmenti için, lider şirketin tasarladığı ve takipçilerin ekiplerinin desteklediği bir ana araca (lider araç) ve kardeş araçlara odaklanmak;
- Her bir markanın lider ve takipçi araçlarının, uygun olduğu durumlarda üretimin gruplandırılması dahil olmak üzere en rekabetçi donanım kullanılarak üretilmesini sağlamak;
- Hafif ticari araçlarda lider – takipçi ilkesinin halihazırda uygulandığı üretim paylaşımını temel almaya devam etmek.
Peki ya model sınıflandırması?
- 2025 sonrasında C-SUV segmentinin yenilenmesi Nissan liderliğinde yapılırken Avrupa’da B-SUV segmentinin yenilenmesine Renault liderlik edecektir.
- Latin Amerika’da B segment ürün platformları rasyonel hale getirilerek, Renault ve Nissan ürünleri dört çeşitten yalnızca bir ürüne düşürülecektir. Bu platformun üretimi iki tesiste hem Renault hem de Nissan için gerçekleştirilecektir.
- İttifak üyeleri Güneydoğu Asya ve Japonya’da, ultra mini (kei car) araçlarda olduğu gibi Nissan ile Mitsubishi Motors arasındaki iş birliği fırsatlarını değerlendirecektir.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Son olarak, teknoloji dağıtımı nasıl yapılacak?
- Otonom sürüş: Nissan
- İnternet bağlantılı araç teknolojileri: Android tabanlı platformlar için Renault, Çin’de Nissan
- Elektrik-elektronik mimarisinin temel sistemi olan e-gövde: Renault
- e-PowerTrain (ePT): CMF-A/B ePT – Renault; CMF-EV ePT – Nissan
- PHEV’nin C/D segmenti için: Mitsubishi