Elektrikli otomobil hamlesiyle yeni bir döneme giriş yapan Lotus, bunun destekleyicisi olarak geliştirdiği minimal logo tasarımını tanıttı.
Uzun yıllardır belirli bir çizgide seyreden performans eğrisini geçtiğimiz ay bambaşka noktaya çıkartmış bir Lotus karşıladı bizi. Evija adını verdiği elektrikli modeliyle, dünyanın en güçlü otomobilini üreten İngiliz üretici bundan sonraki süreçte de hiçbir şeyin aynı olmayacağını hissettiriyor. Önümüzdeki süreçte ürün gamına ilk SUV modelini de eklemesini beklediğimiz Lotus, bu yenilikçi felsefenin temsili olarak yeni bir logo tasarımıyla karşımıza çıktı. En son 2010 yılında güncellenen logosunda bu kez daha sadece bir yapıya yer veren marka tasarımcılarının genel felsefeye sadık kaldığını rahatlıkla söyleyebiliriz.
1948 yılına kadar uzanan kuruluş sürecinde, Lotus’un gelişiminde kilometre taşlarını inşa eden kişilerin baş harflerinin (Anthony Colin Bruce Chapman) yer aldığı logo yaratılmıştı. Bu harfleri ilk günden beridir rozetinde taşıyan markanın, tarih içerisinde yeşil ve sarı renkleri de kendisiyle özdeşleştiğini biliyoruz. Chapman’ın otomobillerinin temeline dayandırdığı basitlik ve hafiflik felsefesi, bugün tanıtılan logoda da kendisini hissettirmeyi başarıyor. Geçmişe baktığımızda ise sadece 60’lı yıllarda logonun siyah-beyaz olarak tercih edildiğini de görebiliriz. Lotus yeni logosuyla birlikte benzer renkleri paylaşan futbol takımı Norwich City‘e de sponsor olacak. Marka uzun bir süredir Volvo’nun da sahibi konumunda olan Geely’nin çatısı altında yoluna devam ediyor.