İlk olarak KIA konseptlerinde gördüğümüz bu değişim artık fikri mülkiyet hakları üzerinden patent dökümanlarında karşımıza çıkıyor.
Otomobil üreticilerinin içerisinde bulunduğu dönüşüm eşiğinde geçmişi geride bırakıp yeni bir sayfa açma girişimlerini görmeyi bekliyorduk. Bazıları için tasarım dili merkezli olarak gerçekleştirilecek olan bu değişim bazıları içinse doğrudan marka logosunda karşımıza çıkıyor. En yakın olarak Volkswagen cephesinden anımsayabileceğimiz bu güncellemeye şimdi de KIA dahil oluyor. Dış basında da kısa sürede kendisine yer bulan Koreli markanın bu hamlesini patent başvuruları üzerinden net bir şekilde görebiliyoruz. Halihazırda kullanılan logoya oranla oldukça farklı bir yerleşimin tercih edildiği yeni logonun genel kitle tarafından sıcak karşılandığı da gelen bilgiler arasında.
Kırmızı ve siyah olmak üzere iki farklı renk seçeneği üzerinden karşımıza çıkan logonun kaynağı ise “Kore Fikri Mülkiyet Hakları Bilgi Servisi“nden geliyor. Süreçle ilgili en güncel bilgilere baktığımızda ise henüz resmi kaynakların onaylama sürecinde olduğunu görüyoruz. Bununla birlikte KIA’nın ilk başvuru sürecini 19 Temmuz itibarıyla başlattığı da yine belgelerde karşımıza çıkıyor. İlk kez geçtiğimiz mart ayında düzenlenen Cenevre Otomobil Fuarı‘nda sergilenen konsept üzerinde gördüğümüz logonun otomobiller üzerinde şık duracağını düşünenlerdeniz. Siz de düşüncelerinizi bizimle paylaşabilirsiniz.
KIA Futuron