Yeni emisyon standartlarına bir kurban daha; Volkswagen Golf R, gücünü iade ediyor

06 Temmuz 2018 15:30

Son geliştirmesinde ufak da olsa güçlenme eğilime giren Volkswagen Golf R, değişen emisyon standartlarını karşılayabilmek için aldığını geri vermek zorunda.

Emisyon skandalıyla basının en çok ön plana aldığı isim Volkswagen olsa da, bu süreç içerisinde Mitsubishi ve Mercedes gibi önemli parçaların da adı akıllarımıza kazındı. Olağan şüpheli sayısının bu ani artışı haliyle yetkilileri ekstra önlemler almaya itti. Bu doğrultuda gerçekleştirilen çalışmalar sonucunda NEDC olarak bilinen test kriterleri WLTP olarak güncellendi. Yeni isimle birlikte gelen standartlar “yanıltılamaz” olarak nitelendirilirken, karbon salınımı konusunda biraz daha kemer sıkma politikasını da içeriyordu. Tüm bu hamlelerin bir araya gelmesiyle oluşan maddelerin, üretimi devam eden bazı performans odaklı modellere olumsuz yansıyacağı da tahminlerimiz arasındaydı. Nitekim bugün itibarıyla gelinen nokta bunun ilk kurbanlarından birisi olarak listeye Volkswagen Golf R gibi önemli bir ismi ekleyeceğimize işaret ediyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Daha büyük kayıplar da yaşanabilir

Tanıtımı yapılan son versiyonunda makyaj niteliğinde değişimler elde eden Golf R, teknik kısımda ise 10 beygir gibi ekstra bir gücü beraberinde getirdi. 2.0 litrelik turbo motoruyla 310 PS güç ve 400 Nm tork seviyelerinde seyreden ateşli hatcbackimizin emisyon standartları da haliyle kısa süre içerisinde “eski” olarak nitelendirebileceğimiz NEDC’i kapsıyordu. Standartların değişmesiyle birlikte bunu karşılayamaz hale geldiği söylenen Golf R, yollara çıkabilmek adına 2017 yılındaki haline geri getirilecek. Volkswagen kaynaklarının da doğrulamasını yaptığı bu hamlede kazandığı 10 beygirlik gücü iade etmek zorunda kalan araç, siparişlerini bekleyen kullanıcıların akıllarında da soru işareti yaratabilir. Benzer bir durum ile karşı kaşıya kalan SEAT da, Leon Cupra’nın güç değerinde 10 beygirlik gerileme yapmaya zorlanmıştı. Tabi ki bu modeller için dile getirilen 10 beygirlik kayıplar çok ciddi seviyelerde değil. Lakin önümüzdeki süreçte daha üst sınıfta yer alan modellerin çok daha büyük güç kayıplarıyla karşılaşmaması için de hiçbir neden yok. Bekleyip göreceğiz.

Paylaş